گمانه زنی در حیاط ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع رشت آغاز شد

حرفت خواه گفت: گمانه زنی در حیاط ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع رشت برای تکمیل پروژه مرمت این ساختمان آغاز شد.

«میثم حرفت خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از آغاز دومین مرحله گمانه زنی در حیاط عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع رشت خبر داد و با اشاره به مرمت این عمارت صدساله که در تملک شهرداری رشت است، اظهارداشت: این بنا متعلق به میرزا خلیل رفیع شریعتمدار، نخستین شهردار رشت است که از سوی حوزه بازآفرینی سازمان عمران شهرداری رشت و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در حال مرمت است.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری رشت با بیان اینکه سقف این عمارت در فروردین ماه سال جاری مرمت شد، افزود: پس از جایگزینی چوب‌های فرسوده زیر بام و تعویض سفال‌های شکسته، مقاوم‌سازی پی و دیوارها در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: در راستای عملیات مقاوم‌سازی و احیا پی و دیوار شمالی این ساختمان و با توجه به نشست و انحراف جهت دیوار به سمت ملک مجاور، حوزه بازآفرینی سازمان عمران، صبح امروز با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی گیلان و ناظر سازمان عمران، عملیات گمانه زنی پی و دیوار شمالی را انجام داد.

 

حرفت خواه با بیان اینکه این عملیات به منظور بررسی ساختار پی، آزمایش خصوصیات خاک و نمونه‌برداری جهت بررسی پارامترهای خاک در آزمایشگاه ژئو تکنیک صورت گرفته است تصریح کرد: پس از اعلام نتایج آزمایشگاه، به‌زودی عملیات مقاوم سازی پی و دیوار شمالی ساختمان مذکور انجام می‌شود.

 

گفتنی است، در این عملیات یک قطع کوزه سفالی شکسته نیز پیدا شد که جهت بررسی قدمت اثر، با صورتجلسه مکتوب تحویل اداره میراث فرهنگی گیلان شد.

کد خبر 1114508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha