قیمت هر کیلو لیمو شیرین بین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان است

کارگر عنوان کرد: قیمت لیموشیرین نسبت به اقلام دیگر چندان بالا نیست و در حال حاضر در بازار بین کیلویی ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو در مورد نوسان قیمت بازار میوه و تره بار مصاحبه تلفنی کرد.

کارگر در مورد گرانی لیمو شیرین گفت: قیمت لیموشیرین نسبت به اقلام دیگر چندان بالا نیست و در حال حاضر در بازار بین کیلویی 13 تا 17 هزار تومان عرضه می شود.
وی همچنین افزود: ما همواره نقش نظارتی داریم و قیمت ها از دست ما خارج است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: در حوزه خودمان قول می دهیم سود مصوب در سطح شهر را مدیریت کنیم و اگر فراتر از آن باشد با آنها برخورد خواهیم کرد.

در ادامه دکتر محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: فاصله بین محل تولید کالا و نبود زنجیره اتصال درست موجب شده با تغییر فصول شاهد تغییرات قیمت خواهیم بود.

اسفنانی خاطرنشان کرد: معضلات میوه در کشور باید ریشه ای حل شود؛ تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که میوه را بسته بندی و درجه بندی نمایند و هر کس براساس وسعش کالای مورد نیاز خود را تهیه نمایند، اما در ایران این طور نیست وگاهی همانطوری که محصولات از باغات جمع آوری می شود به بازار میوه و تره می آید.

وی با ابراز تاسف از عدم توانایی در حل حلقه های مفقوده در این حوزه یادآور شد: در دنیا بازار عرضه کالا زیر مجموعه تولید کالا در باغات و مزارع است و واسطه ها نقش پر رنگی ندارند در حالی که در ایران بیشتر گله مندی ها از واسطه هاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در رادیو گفت و گو با تاکید بر آمادگی برخورد با متخلفان گفت: هیچ افزایش قیمتی در مواد اولیه بطری های نوشابه نبوده و افزایش قیمت ها به صورت کاملا خودسرانه بوده است؛ با فرض گرانی شکر، اجازه گرانی نوشابه تا این حد وجود ندارد.

اسفنانی تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت درست نشود و ظایف را به گردن یکدیگر بیاندازیم، وضعیت بازار همین گونه خواهد بود.

همچنین دکتر قاسمعلی حسنی، دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد 2 برابر شدن قیمت نوشابه گفت: علت گرانی نوشابه، گرانی شکر و افزایش قیمت قوطی های پلاستیکی است.

وی افزود: بنکداران اختیاری در قیمت ندارد و تنها از تولیدکننده می خرد و می فروشد و با توجه به شرایط قیمت نوشابه، منطقی است.

کد خبر 1114620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha