خانواده شهیدان والامقام «غلامعلی ولی پور» و «مهرداد مشکینی» تکریم شدند

خانواده دو شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس امروز و در سه شنبه ای دیگر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکریم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ طرح ملی سه شنبه های تکریم، امروز 18 آبان ماه جاری با حضور «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در منزل دو شهید گلگون کفن از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس در بجنورد برگزار شد.

 

 

فرخنده، ابتدا در منزل شهید والامقام «غلامعلی ولی پور» حاضر شد و با خانواده این شهید دیدار کرد و مقام و منزلت خانواده شهید را ارج نهاد.

 

 

پس از آن نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در منزل شهید «مهرداد مشکینی» حضور یافت و با اهداء لوح سپاس، صبوری و استقامت و ارزش های انسانی خانواده شهید را تکریم کرد.

 

 

شهید «مهرداد مشڪینی»، عاشق نماز و راز و نیاز بود که آنقدر با غیرت بود ڪه علیرغم اینڪه پدرش وضع مادی خوبی داشت هم در خیاطی پدر  زحمت می‌ڪشید هم در مغازه خرازی به کمک دوستان خود می رفت و ڪار می‌ڪرد و سال  ۱۳۶۶ عازم جبهه شد و بعد از فقط ۶ روز در جبهه ماوت به لقاءالله پیوست.

 

 

همچنین شهید والا مقام «غلامعلی ولی پور» یکم مهر ۱۳۴۷ در شهرستان اسفراین دیده به جهان گشود. پدرش نورعلی، کشاورزی می کرد. دانش آموز سوم راهنمایی بود و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در نهایت بیست و ششم مهر ۱۳۶۱، با سمت نیروی واحد تدارکات در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به چشم به مقام شهادت نائل شد. پیکر وی را در گلزار شهدای انصار الحسین شهرستان بجنورد به خاک سپردند.

 

 

گفتنی است، طرح ملی سه شنبه های تکریم، با اولویت تکریم خانواده معزز شهدا از سال گذشته آغاز شد که  در سال جاری در قالب شکوه مادری و تکریم  مادران و همسران شهیدان و مادران تاثیرگذار هر سه شنبه برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1114621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha