بیش از ۲ میلیون نفر در خراسان رضوی واکسینه شده اند

حسینی گفت: تا کنون سه میلیون و ۲۸۸ هزار نفر در استان خراسان رضوی دز اول و بیش از ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر آنان دز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدجواد حسینی» امروز چهارشنبه (۱۹ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود 55 درصد از جمعیت هدف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گروه بالای 18 سال، دُز اول و دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند. همچنین در این گروه سنی تاکنون حدود 83 درصد افراد دُز اول واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این در حالی است که در گروه سنی بالای 12 سال تاکنون حدود 82 درصد دوز اول و حدود 54 درصد دز دوم این واکسن را تزریق کرده‌اند. بدین ترتیب تا کنون سه میلیون و 288 هزار نفر در استان خراسان رضوی دز اول و بیش از 2 میلیون و 171 هزار نفر آنان دز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که احتمال مواجهه با موج ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت و با عنایت به اینکه تمامی انواع واکسن‌های کرونا را در اختیار داریم، از شهروندان انتظار می‌رود برای دریافت واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون عمومی را در جلوگیری از شیوع کرونا جدی بگیرند چرا که عموم کسانی که به کووید 19 مبتلا می‌شوند افردی هستند که واکسن نزده‌اند و اکثر جانباختگان این بیماری نیز واکسن نزدگان هستند.

 

حسینی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع چرخه انتقال آن جدی گرفتن بحث واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون به صورت گسترده و جمعی شرط اصلی است و در کنار آن نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حداقل 1.5 تا 2متر فاصله و پرهیز از حضور در تجمعات و اجتماعات گروهی و مکان‌های شلوغ مورد انتظار است.

کد خبر 1114939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha