کار ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل ۹۸ در بندرامام تا سوم خرداد ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد

نیکزاد با بیان اینکه از پنج هزار واحد آسیب‌دیده از سیل ۹۸ در بندر امام سه هزار واحد درجاسازی و ۲ هزار واجد جابه‌جا می‌شود گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته بنا شده جابه‌جایی‌ منازل تا سوم خرداد ۱۴۰۱ انجام و جشن بهره‌برداری از آن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اکبر نیکزاد» صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ آبان) در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه‌های آبگرفتگی ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس خساراتی که به مردم در سیل وارد شده بود باید پنج هزار واحد مسکونی نوسازی کنیم.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه منطقه‌ای که سیل به آن خسارت وارد کرده بود بافت بسیار متراکمی داشت و معابر آن استاندارد نبود افزود: طبق بررسی‌ها سه هزار واحد درجاسازی و معابر فنی و ۲ هزار واحد دیگر باید جابه‌جا شوند که برای آنها زمین‌های مورد نظر شناسایی و با همکاری دستگاه‌های متولی طرح تصویب و اراضی به مردم تحویل داده شد و مردم نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۳۰ میلیون وام و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته شده اضافه کرد: با توجه به هزینه‌ها ممکن است این مبلغ کفایت نکند که در حال رایزنی برای افزایش مبالغ هستیم تا مردم بتوانند با قوت به کار خود ادامه دهند.

 

نیکزاد با بیان اینکه قطعا هر چقدر بتوانیم وام یا بلاعوض از مسئولان دریافت کنیم به فوریت اطلاع رسانی خواهیم کرد ادامه داد: ادارات نیرو رسان نیز پای کار هستند و عملیات اجرایی نیرورسانی به این شهرک‌ها را در برنامه دارند و یک تا ۲ ماه دیگر وارد عملیات اجرایی نیرو رسانی به این واحدها می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه بازسازی‌ها در بنیاد مسکن با محوریت مردم است و سلیقه مردم در نوع، معماری و متراژ سازه کاملا لحاظ می‌شود ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته بنا شده جابه‌جایی‌ منازل تا سوم خرداد ۱۴۰۱ انجام و جشن بهره‌برداری از آن برگزار تا مردم بتوانند در آن مستقر شوند.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور اذعان کرد: برای منازل درجاسازی نیز لازمه کار این است که کار جابه‌جایی‌ها به اتمام برسد تا برای درجاسازی جا باز شود و با آغاز ساخت هر واحد جابه‌جایی در شهرک کار بازسازی یک واحد درجاسازی نیز آغاز شده و با یک تاخیر چهار تا پنج ماهه نسبت به پروژه جابه‌جایی انجام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: واحدهای غیرمقاوم و غیراستاندارد به واحدهای مقاوم تبدیل می‌شوند و از نظر کاربری‌های فرهنگی و ورزشی پارک آموزشی و ... نیز در شهرک‌ها در نظر گرفته شده است.

 

نیکزاد بیان کرد: در خصوص بانک‌های عامل برای پرداخت، چند مورد جزیی وجود داشت که با مدیران عامل آنها صحبت و مشکل حل شد؛ گاهی یک شعبه در جریان آیین‌نامه‌ها نیست و سختگیری می‌کنند اما تا امروز با پیگیری‌های انجام شده این موضوع حل شد و مشکلی در پرداخت تسهیلات نداریم.

 

وی یاد آور شد: در خصوص سیمان نیز مشکلی نداریم و با همکاری بنیاد مستضعفان برای مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده به هر واحد ۱۶۰ پاکت سیمان ۵۰ کیلویی به صورت رایگان هدیه می‌شود و برای تامین سیمان مشکلی وجود ندارد؛ سیمان در محل کارخانه تحویل داده می‌شود و مردم تنها باید مبلغ حمل را پرداخت کنند.

 

کد خبر 1115197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha