اگر غبارها کنار بروند، نسل جوان هم راه شهدا را ادامه می‌دهند

برادر شهید محمدشاهی گفت: همراهی شگفت انگیز نسل جوان با شهدا را می‌توان در حضور آنها در مراسم‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود، مشاهده کرد. شهدا راه انسانیت و فطرت را رفتند، این فطرت در همگان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز (پنجشنبه ۲۰ آبان ماه) مراسم تعویض سنگ قبر شهید محمد شاهی با حضور خانواده این شهید بزرگوار و دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مجموعه فرهنگی-ارزشی برگزار شد.

در این مراسم ماشاالله محمدشاهی، برادر این شهید محمدشاهی نیز ضمن تقدیر و تشکر از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جهت برگزاری چنین مراسمی در محل موزه گفت: در مورد برگزاری مراسمی که به مناسبت پیدا شدن پیکر برادرم برگزار شد، واقعیت امر این است که به غیر از تلاش مسئولین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شکوه و عظمت این مراسم به دلیل توجه خاص شهدا به این قبیل مراسمات است. به عبارت دیگر این مراسم متفاوت از یک برنامه اداری بود.
وی با اشاره به جای خالی والدین شهید محمدشاهی که به مناسبت پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار برگزار شد، تصریح کرد: این یک حقیقت است که ما برای شهید جمال محمدشاهی که ستاره آسمان شد، گریه نکردیم بلکه به دلیل داغ 37 ساله مادرم که به تأسی از جد خود، علی‌ابن الحسین، یاد جمال را زنده نگه داشت. کما اینکه این انبوه جمعیت در مراسم برادرم آن هم بعد از 38 سال بیانگر این بود که نهضت نگهداشتن یاد شهدا ادامه پیدا کرده است.
برادر شهید محمدشاهی با تاکید بر اینکه یاد شهدا همواره زنده نگه داشته شده است، خاطرنشان کرد: همراهی شگفت انگیز نسل جوان با شهدا را می‌توان در حضور آنها در مراسم‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود، مشاهده کرد. شهدا راه انسانیت و فطرت را رفتند، این فطرت در همگان وجود دارد بنابراین اگر غبارها به کنار برود، آنها هم این فطرت را به نمایش می‌گذارند.
گفتنی است اخیراً هویت یکی از شهدای گمنام به خاک سپرده شده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی شد و این خبر توسط دکتر علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خانواده این شهید والا مقام ( شهید جمال محمدشاهی ) اعلام شد.
به همین مناسبت روز چهارشنبه ( ۱۲ آبان‌ماه ) با حضور خانواده شهید محمد شاهی و‌ جمعی از مقامات لشکری و کشوری مراسم بزرگداشت این شهید والامقام برگزار و حاضرین برای شهدای حاضر در این مجموعه فرهنگی-ارزشی فاتحه‌ای قرائت کردند.

کد خبر 1115232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha