رتبه نخست واکسیناسیون هدف ستاد کرونا باشد/  ۸ شهر گلستان آبی است

زنگانه گفت: در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، ترکمن، بندرگز در وضعیت زرد و ۸ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» ظهر امروز (شنبه 22 آبان) در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون استان مناسب است اما هدف ما رسیدن به رتبه نخست واکسیناسیون کشور و ایجاد ایمنی بیشتر در جامعه است.

 

استاندار گلستان افزود: در برخی شهرستان ها شاهد نوسان واکسیناسیون در محلات مختلف هستیم که باید با همکاری مرکز بهداشت، معتمدین محلی، افراد ذی نفوذ، ریش سفیدان زمینه ارتقا تزریق واکسن در استان را فراهم آوریم.

 

وی ادامه داد: اگرچه روند شیوع بیماری در گلستان کاهشی است و اما همه مردم باید رعایت لازم را داشته باشند تا شاهد پیک ششم در استان نباشیم.

 

زنگانه اظهارداشت: تالارها، واحدهای صنفی باید بر اساس جداول پروتکل ها به ارائه خدمت بپردازند و درعین حال باید با تشدید نظارت ها و اعمال محدودیت های قانونی با متخلفین، سلامت عمومی جامعه را حفظ کنیم.

 

وی گفت: فعال سازی کارگروه ها ذیل ستاد مرکزی می تواند اثر بخشی اقدامات را افزایش دهد.

 

استاندار گلستان افزود: جهت دهی برنامه های رسانه ها و صداوسیما باید بگونه ای باشد که منجر به افزایش آگاهی بخشی مراجعات جهت واکسیناسیون شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون دانش آموزان در وضعیت مناسبی قرار دارد و در عین حال باید باید اقدامات طرح شهید سلیمانی نیز تقویت شود.

 

زنگانه گفت: در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، ترکمن، بندرگز در وضعیت زرد و ۸ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی هستند.

 

وی افزود: تعداد ۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ بیمار در icu بستری هستند و ۱۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز خوشبختانه فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم و البته طی کل هفته قبل شاهد ۷ فوتی در استان بودیم.

 

استاندار گلستان گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۷۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۸۵۴ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۴ درصد دز اول و ۵۹ درصد دو دز را دریافت کرده اند.

 

کد خبر 1115640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha