کانون‌های فهما مکانی برای پیوند جوانان با مساجد هستند

حجت الاسلام رستميان نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را برای پیوند جوانان با مساجد موثرخواند وگفت: کانون هاي مساجد فضاي خوبي را براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي هنري در مساجد فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان سمنان؛حجت الاسلام« محمد حسن رستمیان» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری ماسجد استان سمنان ضمن بیان اینکه نباید به مساجد صرفا جهت عبادت پرداخته شود بلکه در کنار منبر‌ها، تفسیر‌ها و درس اخلاق‌ها باید به جذب نسل جوان توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم گفت: مساجد از ابتدای اسلام محور برنامه های مختلف اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و ... بوده اند و امروز نیز باید محوریت تمامی فعالیت ها قرار گیرند.

 

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان ضمن تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: با توجه به فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد انتظار است بهره وری لازم را در فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها داشته باشیم.

 

به گفته وی کانون های مساجد فضای خوبی را برای اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد فراهم کرده اند و مبلغان و روحانیون می توانند از این ریل گذاری فرهنگی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام رستميان با بیان اینکه روحانیون و مبلغین مساجد در سامانه بچه های مسجد که ویژه کانون های مساجد راه اندازی شده است عضو شوند،گفت:محتوای بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در سامانه بچه های مسجد و رویداد ملی فهما ارائه شده است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کرد.

 

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان مساجد را کانال اصلی تربیت در جامعه عنوان کردو افزود: مساجد باید تمامی فعالیت های فرهنگی و دینی در شهر و روستا را مدیریت کنند و در مساجد نیز با همکاری ارکان مسجد برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه دین داشته باشند و برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد بیشتر تلاش کنند.

 

وی با تأکیدبر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می‌آید برنامه‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم، بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی خواهند بود.

کد خبر 1115644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha