فارس مهد شکل گیری ابلاغات الکترونیکی در کشور است

حسین پور گفت: پیش از شروع رسمی طرح ابلاغ الکترونیک در کشور، استان فارس، طرح آزمایشی را با همکاری وکلا و کارشناسان داوطلب ابلاغات الکترونیک آغاز کرد و استان فارس را می توان مهد شکل گیری ابلاغات الکترونیکی در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی مؤمن حسین پور»، امروز (شنبه 22 آبان) با تاکید بر اینکه تنها اتباع بیگانه امکان دریافت الکترونیکی ابلاغات را ندارند در جمع خبرنگاران گفت: ابلاغ بیش از 98 درصد ابلاغات دادگستری فارس به صورت الکترونیکی انجام می شود.

معاون قضائی، فناوری و برنامه ریزی دادگستری فارس افزود: از سال 95 تاکنون که ابلاغ ها به صورت الکترونکی انجام می شود، استان فارس در شمار بالاترین ابلاغات کشور قرار داشته است.

وی اضافه کرد: دادگستری فارس در ارزیابی های ماهانه اغلب در رتبه اول تا سوم جدول میزان ابلاغات الکترونیک نسبت به کل ابلاغات قرار دارد و ارائه دانش فنی همکاران و آموزش های ارائه شده موجب افزایش تعداد ابلاغ های الکترونیک در استان شده است.

حسین پور با اشاره به مزایای ابلاغات الکترونیک گفت: با اطلاع رسانی مناسب در این خصوص، شاهد استقبال مردم فارس از دریافت ابلاغات به صورت الکترونیک هستیم و پیش از شروع رسمی طرح ابلاغ الکترونیک در کشور، استان فارس، طرح آزمایشی را با همکاری وکلا و کارشناسان داوطلب ابلاغات الکترونیک آغاز کرد و استان فارس را می توان مهد شکل گیری ابلاغات الکترونیکی در کشور دانست.

معاون قضائی، فناوری و برنامه ریزی دادگستری فارس تصریح کرد: حذف ابلاغات سنتی با هزینه های مختلف، عدم الصاق ابلاغ به در منازل و حفظ شان و کرامت افراد و عدم وجود مشکلات تغییرات آدرس مخاطبان ابلاغ و کاهش هزینه های مادی و معنوی از مزایای اجرای ابلاغ الکترونیک است.

کد خبر 1115762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha