طرح ملی فهما فعالیت های فرهنگی و هنری را دیجیتالی کرد

فلاح لاله زاری با اشاره به برگزاري سومين رويداد ملي فهما در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: الکترونیکی شدن فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و ثبت در سامانه بچه هاي مسجد ثمره فهما بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما ،گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای طرح ملی فهما فعالیت های فرهنگی و هنری را به سمت ثبت دیجیتالی سوق داده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رویداد ملی فهما از سال ۱۳۹۸ در کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است،افزود:ستاد هماهنگی کانون های فهما با راه اندازی سامانه  بچه های مسجد در واقع یک گام جلوتر از سایر دستگاه ها در زمینه دیجیتالی کردن فعالیت ها بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه بچه های مسجد از کاغذ بازی ها و مسائل مربوط به جمع آوری گزارشات جلوگیری کرده است، اظهار کرد: با امتیاز دهی سامانه توزیع اعتبارات نیز به صورت عادلانه در میان کانون ها صورت می گیرد و با ثبت برنامه و طرح ها در سامانه اعتبار مربوطه به کانون تخصیص داده می شود.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه طرح ملی فهما باهدف کارِ گروهی، تربیت نیروی خلاق و خوش فکر مسجدی در حال اجرا است اضافه کرد: این طرح فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه طرح ملی فهما باعث عدالت درتوزیع سرانه است ادامه داد: اجرای این طرح موجب می شود که خود کانون فرهنگی هنری مسجد میزان سرانه دریافتی خود را تعیین کند.

 

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رقابت سالم و انجام فعالیتهای بیشتر می توانند سرانه دریافتی خود را از ستاد کانون های فرهنگی هنری کشور تعیین کنند.

کد خبر 1116144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha