آغاز هفته بسیج با رزمایش ۵ هزار و ۷۲۰ گروه جهادی

سردار سلیمانی با بیان اینکه هفته بسیج با شعار بسیج پاره تن مردم ایران آغاز می شود از برگزاری رزمایش خدمت با حضور ۵ هزار و ۷۲۰ گروه جهادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام (ره) برای تشکیل این سازمان مردم نهاد گفت: دستور تشکیل سازمان بسیج در زمانی صادر شد که جنگ تحمیلی آغاز نشده بود اما امام (ره) بسیج را برای خدمت به مردم و پاسخگویی به نیازهای زندگی مردم تشکیل دادند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج شجره طیبه الهی است که در محور مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس و پس از آن نقش آفرینی های زیادی را داشته است، افزود: بسیج همواره در برابر فشارها ایستادگی کرده و پیروزی های بزرگی را تاکنون کسب کرده است. در طول 41 سال از انقلاب اسلامی به عنوان محور اصلی مقاومت همواره به فعالیت ادامه داده است.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه شعار هفته بسیج برگرفته از بیانات رهبر انقلاب است، گفت: هفته بسیج با شعار بسیج پاره تن مردم ایران آغاز می شود. در آغاز هفته بسیج از شنبه بیست و نهم آبان ماه رزمایش جهادگران بسیج با حضور پنج هزار و 200 گروه جهادی، با حضور 573 هزار جهادگر بسیجی در قالب کاروان های بسیج آغاز می شود. در این هفته هزار و 500 سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا شده و همچنین در موضوع آزادی زندانی های غیر عمد و معسر شاهد آزادی چهار هزار زندانی غیر عمد هستیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کمک های مومنانه در موضوع بسته های معیشتی گفت: 354 هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع می شود و همچنین 250 هزار بسته لوازم التحریر به همراه بسته های بهداشتی در میان نیازمندان توزیع می شود.

 

وی در مورد سایر برنامه های بسیج از ایجاد 12 هزار و 520 فرصت شغلی در هفته بسیج خبر داد و گفت: 403 صندوق قرض الحسنه مردم یار در ادامه 23 هزار صندوقی که در گذشته افتتاح شده بودند در این هفته افتتاح می شود و همچنین 151 تعاونی با محوریت مردم افتتاح می شود.

 

وی در مورد پروژه های عمرانی افزود: در سی ام آبان نیز دو هزار و 553 پروژه عمرانی شامل مسکن، آبرسانی، احداث مساجد راه های مواصلاتی، مراکز بهداشتی و ورزشی در مناطق کم برخوردار افتتاح می شود.

 

وی ادامه داد: بهره برداری از 310 پروژه ورزشی و در یازده هزار مسجد رهنامه محله اسلامی برای پیگیری مشکلات محلی با شکل گیری هیئت های اندیشه ورز آغاز می شود. این طرح با استفاده از ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات محلات شکل می گیرد.

 

وی گفت: اعزام تیم های پزشکی متخصص و فوق تخصص، بهداشت خانواده ها به حاشیه شهرها، استمرار طرح حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون، ارایه خدمات پزشکی با تخفیف در 400 درمانگاه از دیگر خدمات بسیج در هفته بزرگداشت بسیج است.

 

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش اقتدار، نشست سراسری دانش آموزان، برگزاری اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفان با موضوع یمن، همایش روحانیون بسیجی با حضور چهار هزار بسیجی طلاب و روحانی، رزمایش سراسری ثامن با حضور چهار میلیون بسیجی در فضای مجازی، نشست بسیج، زن و تفکر بسیجی در نگاه امام، رزمایش اقتدار بسیج، جشنواره اسوه برای پایگاه های نمونه بسیج، اجلاسیه کنگره سه هزار شهید در استان ایلام، عطرافشانی غبور شهدا، برگزاری دعای ندبه، تولید محتوا در 12 و 13 آبان با حضور 682 تیم و سه هزار شرکت کننده در رشته های مختلف هنری، فرهنگی و فضای مجازی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

 

وی در مورد جنگ رسانه ای دشمن گفت: دشمنان با جنگ نرم به دنبال تغییر رفتار اجتماعی و فرهنگ مردم ایران هستند. در مقابله با این اهداف دشمنان بسیج وظیفه گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را دارد. بر این اساس سند تحول 10 ساله اعتلای بسیج تدوین و اجرای آن در این مسیر بسیار راهگشا است.

 

وی با اشاره به نقش مردم در نهاد بسیج یادآور شد: حضور مردم در عرصه های مختلف موجب شکست توطئه های دشمنان است. در حقیقت بسیج با شبکه مردمی نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

 

وی گفت: بسیج آمادگی همکاری با دولت را دارد و اعلام کردیم که برای حل مشکلات مردم آماده همکاری با دولت هستیم و خوشبختانه با استقبال خوب دولت مواجه شدیم تا جایی که همکاری بسیج با دولت در عرصه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و ساخت مسکن آغاز شده است.

 

سردار سلیمانی در مورد مشارکت بسیج برای احداث مسکن برای نیازمندان گف: سالانه هزار واحد مسکونی در حواشی شهرها، طرح های اشتغالزا و کارآفرین از مهمترین محورهای همکاری بسیج با دولت محسوب می شود و آمادگی این را داریم تا این همکاری ها با دولت و سازمان ها و نهادهای دیگر گسترش یابد.

 

 

کد خبر 1116457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha