اهدای بیش از ۳ هزار کتاب  به کمک خیرین به کتابخانه‌های عمومی ملایر

آخشیک گفت: تا کنون بیش از ۳ هزار جلد کتاب توسط خیرین ملایری به کتابخانه‌های عمومی ملایر اهدا شده است.

«سید مهدی  آخشیک» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  در حال حاضر  ۲۳ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان وجود دارد که شامل ۱۰ ‏با کتابخانه شهری و ۱۲ کتابخانه در روستاهای پرجمعیت و یک کتابخانه عمومی مشارکتی در ‏زندان ملایر است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با بیان اینکه ملایر بیش از ۲۱۹ هزار نسخه کتاب در ‏کتابخانه‌های عمومی شهرستان وجود دارد افزود:  سرانه زیربنایی کتابخانه های عمومی ملایر بیش از شش هزار و ۲۰۰ متر ‏مربع است.

 

وی اضافه کرد:همه کتابخانه های ملایر مجهز به بخش کودک هستند ‏و ما معتقد هستیم فرهنگ مطالعه مفید باید از سنین کم و از خردسالی در افراد شکل بگیرد.

آخشیک با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا ۱۰باب از کتابخانه ‏های عمومی ملایر به اینترنت رایگان پرسرعت مجهز شده اند گفت:  در صدد هستیم ۱۰باب دیگر نیز ‏از این امکانات بهره مند شوند.

وی .با اشاره به اینکه  خیرین نیز طی سال های اخیر در حوزه کتاب فعالیت های خوبی را داشته اند افزود: برای رونق بیشتر فعالیت خیرین کتاب خانه ساز نیازمند فرهنگ ‏سازی و تشویق به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه هستیم.

آخشیک از اهدای بیش از 3 هزار جلد کتاب توسط خیرین به کتابخانه های عمومی ملایر طی چند سال گذشته تا کنون خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز  با توجه به  فعالیت انجمن خیرین  کتابخانه ساز که با هدف  توسعه زیربنای کتابخانه های عمومی‏ در ملایر شکل گرفته  کارهای خوبی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه تصریح کرد:در این هفته برنامه های خوبی در سطح شهرستان ملایر در حال انجام است.

وی  به بهره‌برداری از کتابخانه عمومی پاسارگاد در روستای ینگی کند و کتابخانه در حال احداث ‏روستای توچغاز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به همت خیرین اشاره ‏کرد و افزود: پروژه کتابخانه شهید ‏مسعودی پور در کنار یخچال میرفتاح با زیربنای ۴۰۰ متر مربع کلنگ زنی می شود.‏

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر برگزاری نشست معنویت ادبیات کودک و معرفی کتاب ده قصه از امام زمان(عج)، برپایی مسابقه نقاشی و آئین قصه گویی، برگزاری جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های شهرستان و برنامه جمع خوانی به صورت ” اسکای روم” ، کلاس آنلاین زنده و جلسات مجازی را از برنامه هی هفته کتاب در ملایر دانست.

وی با بیان اینکه در این هفته از دو عنوان کتاب شامل ” پسران الوند” و ” طلبه عشق” به قلم ” لیلا گودرزیانفرد ” از انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و با همکاری بنیاد حفظ آثار استان همدان در محل کتابخانه علامه امینی رونمایی می شود تصریح کرد: عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به مدت 2 روز از 24 تا 26 آبان ماه ،  دیدار با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا و سرکشی به تعدادی از خانواده های معظم شهدا، معرفی کتاب ” این خانه پر از محمد است” به صورت حضوری از برنامه های دیگر هفته کتاب در ملایر است.

وی برپایی کارگاه آموزشی ۵۰ روش علاقمند کردن کودک به مطالعه در اینستاگرام، برگزاری برنامه آموزش تندخوانی در کتابخوانه علامه مجلسی در فضای اینستاگرام و مسابقه اینستاگرامی، معرفی کتاب و قصه گویی به صورت اینستاگرامی، دیدار کتابداران با فرماندار، برگزاری برنامه مشترک سینما بهمن و سینمای جوان سینمای اقتباسی را از دیگر برنامه ها در این هفته برشمرد و افزود|: ، برگزاری مشاعره کتاب به صورت “اسکای روم “، نشست کتابخوان به صورت حضوری و اجرای نمایشنامه عروسکی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های در حال اجرا در ملایر در این هفته است.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه علاقمند کردن کودکان به مطالعه ویژه مادران به صورت حضوری و برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) در محل کتابخانه امینی در اینستاگرام در این  انجام می‌شود گفت: ، برگزاری جشن کتاب با همکاری کانون های سامن و ازندریان، جمع خوانی کتاب امام زمان(عج)، برگزاری نشست کتابخوان با همکاری کانون امینی، آیین نقد کتاب، اجرای طرح پیشخوان کتاب و کتاب درمانی و پیاده روی کتابداراناز دیگر برنامه های اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در طول هفته کتاب، در ملایر است.

 

وی به  برگزاری جشن 50 سالگی کتابخانه شهید بهشتی ملایر  در هفته  کتاب اشاره کرد و یادآور شد: گسترش فضای کتابخانه شهید بهشتی از برنامه های دردست اقدام است.

کد خبر 1116735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha