مسجدی‌ها با مدارس علمیه در ترویج فرهنگ کتابخوانی همکاری کنند

حجت‌الاسلام دوست محمدی گفت: همکاری مسجدی‌ها با مدارس علمیه در ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور بسیار موثر است که باید ایجاد و تقویت شود.

حجت الاسلام «علی اصغر دوست محمدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، هزار و یک دلیل دارد، اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند مردم با مشکلات اقتصادی ای که دارند، فرصت مطالعه ندارند، تا حدودی درست است زیرا متاسفانه میزان مطالعه در میان طبقات متوسط و مرفه جامعه نیز پایین است.

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: کمکاری رسانه ها و دستگاه ها و نهادهای مختلف در فرهنگ سازی اهمیت مطالعه در افزایش کیفیت زندگی هر فرد، در کنار مشکل معیشتی، دو دلیل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ما است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد همیشه مرکز اصلی ترویج کتاب خوانی بوده اند و اکنون نیز کتابخانه های قفسه باز و بسته زیادی در مساجد وجود دارد، گفت: متاسفانه کتابخانه های قفسه باز، کارایی لازم را ندارند. در واقع مهم ترین کارآیی این نوع کتابخانه های مسجدی، قرار دادن کتاب مذهبی و ادعیه است. البته کارهای زیادی برای رونق این کتاب خانه ها انجام شده است که قابل تقدیر است ولی باید دولت با اختصاص بودجه بیشتر، برای فعال تر شدن این کتاب خانه ها برنامه ریزی کند.

 

دوست محمدی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه همکاری لازم میان مساجد، مدارس علمیه و هیئت ها برای رونق کتاب خوانی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همکاری مسجدی ها با مدارس علمیه در ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور بسیار موثر است. کار قشنگی که در اجرای طرح شنبه های کتاب شکل گرفته است و همچنین معرفی کتاب از سوی برخی از مداحان، باید به یک شبکه منسجم از ترویج مطالعه از سوی این سه مرکز مذهبی تبدیل شود.

کد خبر 1116924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha