نقش مساجد در ایجاد مشاغل و گسترش فعالیت های تجاری در اروپا

نتایج تحقیقات و مطالعات اخیر نشان می دهد که که مساجد در اروپا نقش اصلی در تشویق ایجاد مشاغل جدید و انجام فعالیت های تجاری مرتبط با اسلام دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»،نتایج تحقیقات و مطالعات اخیر نشان می دهد که که مساجد در اروپا نقش اصلی در تشویق ایجاد مشاغل جدید و انجام فعالیت های تجاری مرتبط با اسلام دارند.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که مساجد تاثیر بسزایی در ایجاد مشاغل جدید در فضاهای شهری دارند و توضیح می‌دهد که همبستگی قوی بین مساجد و گسترش کافه‌ها، رستوران‌ها و تجارت سبک نیمه منظم وجود دارد.

 

این تحقیق اکتشافی که عمدتا بر مناظر و بناهای شهری در اروپا است، توضیح می‌دهد که مساجد همچنین باعث ایجاد مدارس، کتابخانه‌ها، رستوران‌ها و بازارهای عربی در قلب جوامع مسلمانان در کشورهای اروپایی شده اند.

 

این  نحقیق همچنین با اشاره به یافته‌های مطالعات قبلی نشان می‌دهد که اولین مساجد در اروپا با گسترش فعالیت‌های تجاری مرتبط بوده اند.

 

بر اساس برخی برآوردها، مسلمانان اقلیتی 5 درصدی از کل جمعیت اروپا را تشکیل می دهند.

 

با این حال،  بر اساس پیش بینی های انجام شده تعداد مسلمانان در اروپا در دهه آینده دو برابر خواهد شد.

 

جوامع مسلمانان در اروپا در سال های اخیر به دلیل هجوم پناهجویان به دلیل بی ثباتی سیاسی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طور قابل توجهی گسترش یافته اند.

 

به طور حضور و فعالیت مساجد در اروپا با توجه به اینکه بخش های مختلف این قاره زمانی تحت کنترل مسلمانان بوده است، قدمتی بسیار طولانی دارد.

 

عثمانی ها در منطقه بالکان، مورها در اسپانیا و تاتارها در کشورهای بالتیک، میراث غنی اسلامی را که مربوط به قرن ها پیش می شود، بر جای گذاشته اند؛ مساجد خیره کننده و شگفت انگیز بخشی بزرگی از این میراث غنی را تشکیل می دهند.

 

در دهه های اخیر با ورود هزاران مهاجر از کشورهای اسلامی به اروپا، تعداد مساجد و مراکز اسلامی در سراسر این قاره افزایش پیدا کرده است و این مراکز نقش بسیار مهمی را در عرصه های مختلف از جمله در زمینه های تجاری و اشتغال زایی ایفا کرده اند.

کد خبر 1117240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha