تعامل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و کانون‌های مساجد سازنده است

اميرنيا ضمن تقدير از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: بين معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و کانون‌هاي مساجد تعامل سازنده‌اي وجود دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجدو کانون های مساجد: «اصغر امیر نیا» در گفت‌‎وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان زنجان اظهار کرد: ذات انقلاب ما بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی است بنابراین باید در تمامی فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر رنگ و بوی قرآنی داشته باشیم.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما هیچ موردی در زندگی بشر سراغ نداریم که قرآن برایش برنامه ای ارایه نکرده باشد؛ در قرآن کریم تمام آموزه های مورد نیاز بشر اعلام شده و از سوی دیگر مواردی که انسان از درک آن عاجر است می تواند به سیره ائمه اطهار و روایات آنان مراجعه کند.

 

امیرنیا با اشاره به اینکه برخی از فعالیت های قرآنی به دلیل جابه جایی دولت کمرنگ شده بود، گفت: با حضور دولت مردمی که تمام توان خود را برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بر پایه قرآن و عترت قرار داده است، این برنامه ها با جدیت دنبال می شود.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره آیات و برنامه های هفته قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش قرآن و فعال کردن موسسات قرآنی نیز برنامه هایی در دستور کار است.

 

وی همچنین به همکاری معاونت قرآن و عترت و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد، هدایت و راهنمایی مردم به  سمت معنویت و بهره گیری از آموزه های دینی است و این تعامل سازنده بوده است.

 

به گفته وی، پیوند خوبی بین معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد شکل گرفته است و بسیاری از کارشناسان ما در کانون های مساجد و جامعه قرآن در ارتباط هستند و می توانند نیازهای جامعه قرآنی را شناسایی کنند.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نیاز جامعه قرآنی این است که خود را در بطن جامعه قرار دهد، گفت: جامعه قرآنی نباید تنها به قرائت و آموزش تفسیر اکتفا کند چرا که اگر آموزه های قرآنی در جامعه ساری و جاری نشود اثرگذار نخواهد بود.

 

وی افزود: مردم، هنر و ذات این انقلاب پاک و دینی است و اگر این تذکرات از سوی جامعه قرآنی و بزرگان دین ما در اختیار تمام اقشار قرار گیرد، آموزه های قرآنی و نمود دینی آن را در همه جا خواهیم دید.

 

کد خبر 1117377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha