چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در لنگرود رونمایی شد

فاریابی کتاب و کتابخوانی را از مقوله های قابل توجه فرهنگی دانست و گفت: چهار عنوان کتاب دفاع مقدس همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در لنگرود رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « مجید فاریابی »  در مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب دفاع مقدس  که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی  امروز ( چهارشنبه، ۲۶ آبان) در کانون زینبیه این شهرستان برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان در مدارس برنامه های مختلفی را برگزار می کند که پنجمین جشنواره " دانایی و توانایی " و جشنواره کتاب سال معلم  از جمله این برنامه هاست.

 

 مدیر آموزش و پرورش لنگرود با بیان اینکه مرحله مقدماتی ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه و تجهیز هزار کتابخانه های مدارس کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب برگزار می شود، افزود:در این هفته جشن اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس توسط اولیا دانش آموزان، برگزاری پویش معرفی کتاب ، تحلیل از مروجان کتاب در استان ها و کتابخانه های فعال مدارس در دوران کرونا انجام شد.

 

وی با بیان اینکه اسلام دین اندیشه، معرفت، دین دانش و کتاب و معنویت است، تصریح کرد: آیین آسمانی ما پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.

 

فاریابی با اشاره به اینکه تاثیر کتاب در صدور اندیشه و فکر انگار ناپذیر است، اذعان کرد: تنها راه انتقال علوم گذشتگان به این عصر کتاب بوده که ما به عنوان وارثان فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی باید به کتاب و کتابخوانی  اهمیت داده و کتاب را به عنوان یک کالای تاثیرگذار فرهنگی و معنوی ارج نهیم.

 

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه امری ضروری است.

 

گفتنی است، در این مراسم  کتاب های"در آسمان خانه ای دارد"مجموعه شعر فرامرز محمدی پور، "این خودش بود"مجموعه داستان کوتاه زین العابدین آذر ارجمند، "گل و ساطور"گزیده شعر دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی به انتخاب اسماعیل محمدپور و "خورشید نمی میرد"گزیده شعر محمد شایق به انتخاب فرامرز محمدی پور رونمایی شد.

 

کد خبر 1117398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha