ممانعت از فعالیت تورهای گردشگری غیر مجاز در لرستان

قاسمی، از عزم جدی این اداره‌کل در برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری خبر داد.

«سیدامین قاسمی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: جلسه که با حضور مدیر حراست، مسئول دفتر بررسی و همکاری و کارشناس دفاتر گردشگری برگزار شد، مسائل و مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در دوران کرونا مورد بحث قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: ‌برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که مقرر شد این موضوع از طریق انجمن صنفی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مراجع انتظامی و قضایی پیگیری شود.

 

قاسمی تاکید کرد: نسبت به راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تاکید ویژه داریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی و تشکیل آن در استان باشیم.

 

وی در ادامه عنوان داشت: مرحله اول داوری به منظور اعطای نشان ملی صنایع‌دستی به هنرمندان و صنعتگران در سطح استان انجام شد و آثار انتخابی استان لرستان برای داوری نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: در مجموع ۲۲ اثر به معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل ارسال شدند که از این ۲۲ اثر طی داوری کمیته استانی ۱۴ اثر پذیرفته و ۸ اثر از سوی داوران رد شد.

 

وی بیان کرد: آثار ارسالی در رشته‌های سازسازی (کمانچه و سرنا)، ورشوسازی، مسگری، خراطی چوب، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، البسه محلی و حرمی‌بافی بودند.

کد خبر 1117554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha