۸۵ درصد مردم آستارا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

بصیری‌مقدم گفت: تاکنون ۸۵ درصد مردم شهرستان آستارا واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«فرید بصیری‌مقدم» امروز(پنجشنبه، ۲۷ آبان) در جلسه شورای اداری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: ۱۲۰ هزار و ۵۷۵ دز واکسن به مردم در شهرستان آستارا تزریق شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه از این تعداد واکسن تزریق شده ۶۸ هزار نوبت اول و مابقی نوبت دوم است، افزود: تاکنون ۸۵ درصد مردم آستارا واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

 

وی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده با مشارکت شهروندان میزان واکسیناسیون کرونا در شهرستان آستارا به بالای ۹۵ درصد برسد.

 

بصیری‌مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم کرونا نیز صورت می‌گیرد، گفت: در نوبت سوم تزریق واکسن کرونا به ۷۲۸ نفر واکسن تزریق شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا قرار داریم و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وضعیت تغییر پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آبان سال جاری بر ورود اتباع خارجی و ایرانی در پایانه مرزی نظارت جدی می‌شود، تصریح‌کرد: در این مدت ۲۶ مورد کرونا مثبت داشتیم.

 

بصیری‌مقدم گفت: به اتباع خارجی که کرونای آنها مثبت باشد و کارت واکسن نداشته باشند اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه ۳۵ مرکز واکسیناسیون با همکاری سپاه در شهرستان فعال است، ادامه داد: روزانه به یک تا ۲ هزار نفر واکسن تزریق می‌کنیم، تا پایان آبان باید از لحاظ آماری به یک میزان قابل توجه برسیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا اضافه‌کرد: ۹۶ درصد فرهنگیان و ۹۸ درصد دانش‌آموزان شهرستان نوبت نخست واکسن را دریافت کرده‌اند و با همکاری خانواده‌ها و آموزش و پرورش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقید به حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس هستیم.

 

بصیری‌مقدم در پایان ارسال پیامک انبوه و درج پیام در قبوض آب، برق و گاز برای دعوت و ترغیب مردم به دریافت واکسن را خواستار شد.

 

کد خبر 1117688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha