بازسازی ساختاری و سازمانی فرهنگ در گام دوم انقلاب ضروری است 

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: در گام دوم انقلاب بازسازی ساختاری و سازمانی فرهنگ ضروری است و اقتضای این هم ضرورت داشتن نگاه نو، ارتقاء نگاه، احساس مسئولیت متولیان فرهنگی، نخبگان و فعالان فرهنگی به این مقوله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۸ آبان ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، با اشاره به اهمیت جایگاه شورای عالی فرهنگی، گفت: این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی تاثیرگذار است که متاسفانه تا به حال به آن پرداخته نشده است.



امام جمعه زهکلوت بیان کرد: در گام دوم انقلاب بازسازی ساختاری و سازمانی فرهنگ ضروری است و اقتضای این هم ضرورت داشتن نگاه نو، ارتقاء نگاه، احساس مسئولیت متولیان فرهنگی، نخبگان و فعالان فرهنگی به این مقوله است.


وی افزود: اعتقاد راسخ و باور عمیق به این نکته مهم که فرهنگ باوری و فرهنگ سازی برای تحقق هر جزء از اجزاء تمدن نوین اسلامی لازم و ضروری است.


 حجت الاسلام صادقی با اشاره به صد روزگی دولت سیزدهم، ابراز کرد: دولت سیزدهم از اولین روز کاری در میان مردم و در صحنه حاضر بوده و از دیدارهای صمیمی با مردم تا سفرهای استانی، حضور فوری در صحنه حادثه همچون زلزله خوزستان و هرمزگان، روحیه پاسخ گویی به مردم، ساده زیستی و روحیه هم گرایی با دیگر قوا در آن مشاهده می شود.


خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به عملیات کوربزدلانه حمله هکری به سیستم حمل و نقل ریلی و حمله هکری به سوخت رسانی و پمپ بنزین ها، افزود: هدف دشمن از این خرابکاری ها عصبانی کردن مردم، ایجاد تنش و التهاب در جامعه است تا نگذارنند امید به جامعه مردم ایران اسلامی برگردد.


وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید بدیعی، اظهار کرد: در یادواره این شهید معظم و استقبال از خانواده شهید شاهد حضور مردم بودیم و به خدمتگزاری چنین مردمی افتخار می کنیم به واقع همه شاهد و ناظر بودیم و دیدیم که شهدا زنده اند و نام و یاد آنها در دلها جاودان است.


حجت الاسلام صادقی ادامه داد: حضور بی مانند و غیر قابل توصیف مردم ولایتمدار، نشانه قلب پاک و خدایی این مردم، عشق و ارادت و دلبستگی آنها به شهدا، نظام و ولایت است که اجر و پاداش آن در نزد خداوند متعال و خود شهدا محفوظ است.


امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: بی شک این حضور و شکوه نعمتی است که باید به خاطر آن به درگاه باری تعالی سجده شکر به جای آورد و به راستی این مردم با این استقبال بی نظیر خود از شهدا نشان داده اند که فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز در وجود آنها زنده و پایدارتر گشته و خواهد ماند.


وی در خاتمه گفت: بنده به عنوان خدمتگزاری کوچک از حضور حماسی، پرشور و کم نظیر همه مردم در این مراسم با شکوه تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر 1117793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha