تکریم شهدا، تکریم فرهنگ جهاد و  شهادت است/ دشمن در تلاش است نسل دانش آموز ما  به دور از فرهنگ ارزشی تربیت شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با ابزارهای مختلف در تلاش هستند که نسل دانش آموز ما به دور از فرهنگ ارزشی ما تربیت شود، گفت: ان شاالله در کنگره ملی ۳ هزار شهید استان با تمام توان دین خود را به شهدا ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۸ آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه  در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: استان شهید پرور ایلام در آستانه برگزاری کنگره ۳ هزار شهید پر افتخاری که برای  عزت و استقلال ملت ایران اجرای احکام اسلامی جان خود را فدا کردند، قرار دارد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  انسانی که روی زمین زندگی می کند گاهی نگاهش دنیایی است و دنیا را  برای زندگی دنیا می خواهد و گاهی فراتر است و به وعده های الهی و روز قیامت ایمان دارد، اگر انسان جزو طیف دوم  قرار گرفت، این انسان مومن، جان و مال خود را متعلق به خدا می داند.

 

وی بیان کرد: این افراد در جنگ با دشمنان با خدا می کوشند و کشته می شوند، انسانی که که وارد  عرصه جهاد برای خدا شد ارزش پیدا می کند و بنا بر فرموده حضرت امام علی(ع)، جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این باب را به روی هر کسی باز نمی کند، این باب را به روی اولیای خاص خود باز می کند، این مجاهد ممکن است به شهادت برسد یا نرسد، رزمندگانی که در راه خدا جهاد کردند و اکنون به عنوان آزاده، رزمنده و جانباز در بین ماه هستند هم مشمول اولیای خاص الهی هستند هر چند دیگران با دید تحقیر به آنها نگاه کنند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر انسان در این صحنه رزم و جهاد به شهادت رسید، این افراد زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند و خوشحال هستند از اینکه خداوند متعال از فضل لایزال خود نعمت های بی شماری را در اختیار آنان قرار داده است و نسبت به همرزمانشان هم شاد هستند و همرزمان شهیدان که در آن جایگاه قرار گرفته اند  نه نسبت به گذشته پشیمان هستند و نه نسبت به آینده نگران هستند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: شهدا در نزد خداوند به مقام عالی شاهد بودن و شفیع بودن نائل می شوند، شهدا به محض اینکه دنیا را ترک می کنند وارد بهشت می شوند و خداوند متعال آنها را مورد آمرزش قرار داده و جایگاه رفیعی در نزد خداوند دارند، شهدا از ما سبقت گرفتند و برنده  مسابقه زندگی در دنیا شده و بهترین سرنوشت برای آنها رقم زده شده است.

 

وی افزود: ما از شهدا عقب مانده ایم، باید تلاش کنیم به شهدا وصل شویم، از آنها بخواهیم که از انحراف، گمراهی و تبعیت از شیطان  نجات یابیم، دشمن تاثیر روحیه شهادت طلبی در جامعه ما درک کرده است، امروز با وجود داشتن پیشرفته ترین سلاح های مخرب جنگی، قدرت تهاجم به ما را ندارد، برترین ارتش های مجهز را دارند، اما جرات ندارند، چون دشمنان می دانند ملت ایران، ملتی شهیدپرور هستند و با خدا معامله می کنند و مجاهد فی سبیل الله هستند و آرزویشان شهادت است.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند که فرهنگ جهاد و شهادت را از ما بگیرند، این روحیه شهادت طلبی را از ما بگیرند، این رابطه امام و امت از مردم بگیرند، تبعیت از ولایت فقیه را از ما بگیرند، ما هم  وظیفه داریم از خون، آرمان و اهداف شهدا پاسداری کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه شهدای ما از جایگاه ویژه و والایی برخوردار هستند، گفت: دشمنان ما، برای قهرمانان خودش  ارزش زیادی قایل هستند، برترین قهرمانان ما که دشمن را به زانو درآوردند و بر آنها غلبه کردند، شهدای ما هستند و باید یاد و نام و خاطره آنها را زنده نگاه داریم، تکریم شهدا  تکریم فرهنگ شهادت است، فرهنگ شهادت  فرهنگ سرمایه گذاری از خود  و گذشت از خود و فدا شدن برای جامعه است.

 

وی افزود: در فرهنگ  شهادت، منیت کنار می رود و انسان همه چیز را برای خدا و اعتلای جامعه فدا می کند، ما مدیون شهدا هستیم و باید  شهدا را تکریم کنیم، شهدایی که این امنیت پایدار را ایجاد کردند، عزت  و استقلال ما را تضمین کردند، امروز هر ایرانی در دنیا با افتخار می گوید ایرانی هستم.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به نهضت عاشورایی امام حسین(ع) در صحنه کربلا، ابراز کرد:  اگر بازماندگان شهدای کربلا، از خون شهدای کربلا دفاع نمی کردند، نهضت عاشورا یا در تاریخ فراموش و یا تحریف می شد، دشمن تلاش می کند نسل جوان و نوجوان ما از فرهنگ ایثار و شهادت دور کند، سند ۲۰۳۰ یک توطئه بزرگ بود که با درایت مقام معظم رهبری خنثی شد و دشمنان می خواستند بر اساس این سند، نسل دانش آموز ما به دور از فرهنگ ارزشی ما تربیت شود و بلکه بر اساس هنجارهای آن ها، تربیت و منحرف شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دشمن  به دنبال این است که مطالب فرهنگی و ارزشی در کتاب های تحصیلی ما  حذف شود که در برخی از کشورهای اسلامی انجام داده اند، البته به دست کسانی که در جمهوری اسلامی هستند اما مزدور و خودباخته هستند، وظیفه ماست که نام و یاد شهدا را حفظ و احیا کنیم.

 

وی بیان کرد: تشییع پیکر شهدا، بزرگداشت شهدا، یادواره و کنگره شهدا و حضور در محل شهادت شهدا و راهیان نور، شرح حال شهدا، نامگذاری معابر به نام شهدا، آثار ارزشمندی داشته است، مردم استان بسیار خوب به استقال برگزاری کنگره ۳ هزار شهید سرافراز  استان رفته اند، یادواره شهدا در جای جای استان برگزار شده است و  به همه دست اندرکاران این برنامه ها و یادواره خدا قوت عرض می کنم و ان شاالله در کنگره شهدای استان با تمام توان دین خود را به شهدا ادا کنیم.

 

امام جمعه ایلام گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور چشم انداز آینده علمی کشور را ترسیم کردند، جمهوری اسلامی باید منبع علمی دنیا شود این نشان دهنده افق دید وسیعی است که مقام معظم رهبری دارند، همانطور که در گذشته ایران همین بوده است و دیگران مجبور بودند فارسی را یاد بگیرند تا از علم دانشمندان ما آگاه شوند، امروز هم می تواند این چنین باشد و  با این نخبه های علمی که داریم چنین  چشم اندازی دست یافتنی است و به فضل الهی مشکلات ما  راه حل علمی دارد و جوانان ما این مسیر را طی خواهند کرد و این مشکلات با صبر و ایستادگی و همت جوانان به پایان خواهد رسید.

 

 

کد خبر 1117835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha