اعضای کانون های مساجد مروجان نهضت کتابخوانی هستند

سهرابی گفت: يک اقدام مهم در هفته کتاب و کتابخوانی اين است که بچه های مسجد برای ترويج فرهنگ کتابخوانی هرکدام يک مبلغ و مروج در نهضت کتابخوانی در بين آحاد جامعه باشند.

«محمد سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، اظهار داشت: يک اقدام مهم در هفته کتاب و کتابخوانی اين است که بچه های مسجد برای ترويج فرهنگ کتابخوانی هرکدام يک مبلغ و مروج در نهضت کتابخوانی در بين آحاد جامعه باشند.

 

مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام هادی (ع) شهرک منظریه شهرکرد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است»، گفت: دانش و دانش اندوزی، آشکارترین شاخصه بچه های مساجد فعال و پر رونق است.

 

وی ابراز کرد: پیوند میان مسجد و کتابخانه، از سابقه تاریخی دراز مدتی برخوردار است که به سال های آغازین رسالت پیامبر (ص) و نزول قرآن بر می‌گردد و مسلمانان مسجد را، محل امن و مطمئن و مهم‌ترین مرکز تعلیم و تربیت می‌دانستند، به همین خاطر کتابخانه‌ هایی در مساجد ایجاد کردند.

 

سهرابی افزود: وجود کتابخانه‌ ها در مساجد نه تنها نیاز مبرم است بلکه فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم با انس گرفتن با کتاب های گوناگون، مبانی اندیشه‌ای و تفکری خودمان را قوی کنیم.

 

مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام هادی (ع) به اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه ترویج امر کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی در کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد و قرار دادن طرح‌ های جدید مثل صدای کتاب، گام مؤثری در امر ترویج کتاب برداشته شده است.

 

وی به جشنواره کتاب بچه های مسجد ستاد فهما در راستای توسعه کتاب خوانی و برپایی جشنواره های با محور و مخاطب مسجدی اشاره کرده و گفت: بچه های مسجد باید پیشگامان نهضت کتابخوانی باشند.

 

کد خبر 1118058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha