وضعیت سبز به نقشه کرونایی افزوده می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از اضافه شدن «وضعیت سبز» به نقشه کرونایی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، شنبه(۲۹ آبان) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه در کل کشور هشت شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند؛ وضعیت شهرستان های زرند و شهربابک در استان را قرمز؛ شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان را نارنجی و شهرستان های فهرج، فاریاب و منوجان را در وضعیت آبی و مابقی شهرستان ها را در وضعیت زرد اعلام کرد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: شهرستان های فهرج و منوجان خوشبختانه از زرد به آبی و نرماشیر از نارنجی به زرد کرونایی تبدیل شده است.

 

 

وی از اضافه شدن «وضعیت سبز» به نقشه کرونایی در هفته آینده خبر داد و گفت:  وضعیت سبز به معنی بیشترین واکسیناسیون و کمترین بستری و ابتلا خواهد بود و ملاک وضعیت مناطق، دریافت دو دوز واکسن است.

 

 

بصیری اقناع سازی در خصوص واکسن و توجه به حفظ سلامت عمومی در بازگشایی ها و نظارت بر همه اماکن و مراکز تجمعی را مورد تأکید قرار داد.

 

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اعلام اینکه تاکنون بیش از 2 میلیون و 31 هزار نفر نوبت اول و بیش از یک میلیون و 527 نفر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند؛ افزود: جمعیت هدف مشمول تزریق واکسن حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر است.

 

 

وی افزود: در حال حاضر 79 درصد جمعیت هدف- 61 درصد جمعیت کل استان- نوبت اول و 59 درصد جمعیت هدف- 46 درصد جمعیت کل استان- نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کردند و تیم واکنش سریع در مقابل کرونا تشکیل شده  که البته در کرمان سه تیم واکنش سریع سال ها است در حوزه های بهداشت، درمان و پشتیبانی تشکیل شده است.

 


علی بابایی، فرماندار کرمان اعلام کرد: حدود 24 درصد جمعیت شهرستان کرمان واکسن تزریق نکرده اند.

کد خبر 1118235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha