لزوم اجرای طرح «خانه به خانه» برای واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم اجرای طرح «خانه به خانه» برای تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: بهترین عامل موثر در کنترل کرونا تزریق واکسن بوده که برای لکه گیری واکسیناسیون این طرح مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز (۲۹ آبان ماه) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه، اجرای طرح شهید سلیمانی توسط سپاه و همکاری نیروی انتظامی ضروری است، اظهار کرد: مدافعین سلامت در مبارزه با کرونا مانند زمان جنگ در این عرصه حماسه آفریدند و باید پشتیبانی و حمایت شوند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اکنون میزان واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: برای کاهش شیوع بیماری کرونا، بستری ها و مرگ و میرها، ضریب ایمنی مردم با تزریق واکسن افزایش یابد. 
 

احمدزاده، دستیابی به آمار جداگانه واکسن زده ها و نزده ها در روستاها و شهرها را ضروری دانست و گفت: خانه های بهداشت و مراکز تزریق واکسن ها در روستاها فعال تر عمل کنند.
 

وی خواستار تهیه و ارائه آماری از وضعیت احتمالی دانش آموزانی در استان شد که به دلیل کرونا ترک تحصیل کرده اند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، به لحاظ  میزان درصد تزریق واکسن در استان نسبت برخی استان های دیگر کمی عقب هستیم، تاکید کرد: انتظار داریم، برای سلامتی خود، خانواده و مردم، افرادی که تاکنون واکسن نزده اند اقدام کنند.
 

وی با تاکید بر اینکه برای پوشش همگانی واکسیناسیون تلاش شود، ابراز داشت: با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت ها کاسته و قرنطینه هوشمند عملی جایگزین می شود و در نتیجه زمینه برای فعالیت همه گروه های مختلف فراهم می گردد.
 

احمدزاده با بیان اینکه، براساس آمارها شرایط استان به لحاظ کرونا پایدار و رو به بهبودی است، تاکید کرد: همه تلاش ها به کار گرفته شود تا ضمن حفظ شرایط موجود، با افزایش مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت به سمت بهتری برود. 
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا به رنگ بندها، رنگ سبز هم اضافه شده و مناطقی که به لحاظ کرونایی شرایط خوب و بالای ۸۰ درصد دارند، با رنگ سبز اعلام می شوند.
 

وی با تقدیر و تشکر از صدا و سیما و اصحاب رسانه در استان، از آنها خواست برای روی آوری عمومی به تزریق واکسن کرونا، رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر داشته باشند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هم اکنون ۱۸۴ بیمار کرونایی بستری داریم که ۷۲ نفر مبتلای قطعی و ١٢ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
 

«پرویز یزدان پناه» با بیان اینکه دهدشت، بهمئی و گچساران به لحاظ کرونا شرایط بدتری در استان دارند از مردم استان خواست که هر چه سریعتر جهت تکمیل واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه کنند تا با پوشش همگانی شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.
 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از ۲ هزار و ۲۴۰ بازدید انجام شده در هفته گذشته از مراکز فعالیت های اقتصادی  ۱۴۹ مورد متخلف و ۳۲ مورد پلمپ شد.
 

«محمدمهدی بانشی» میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را ۷۲ درصد اعلام کرد. 

کد خبر 1118250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha