مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه گیلان از فردا آغاز به کار می‌ کنند

رحمتی با بیان اینکه از فردا آغاز آموزش حضوری در مدارس گیلان به شکل گروه بندی انجام می‌شود گفت: مدارس مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه گیلان از اول آذر به شکل حضوری آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحمتی» شامگاه امشب (یکشنبه، 30 آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری از تمهیدات آموزش و پروش گیلان برای بازگشایی مدارس استان سخن گفت و اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های مستعد در بازگشایی مدارس اعلام شده و طبق مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی مدارس را از ابتدای امسال داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد: مدارس زیر 15 نفر گیلان از همان ابتدای مهر ماه و مدارس بالای 15 نفر و زیر 30 نفر دانش‌آموز هم از نیمه دوم مهر ماه به شکل حضوری دایر بودند و از نیمه دوم آبان هم مدارس متوسطه دوم در سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

 

رحمتی تصریح کرد:‌ بر اساس اعلام قبلی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و موافقت ستاد استانی قرار است از فردا اول آذر مدارس متوسطه اول و ابتدایی سراسر استان گیلان بازگشایی شود از طرفی مدارس بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و اصولی که به مدیران مدارس اعلام شده است بازگشایی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس به کمیته سلامت و شوراهای مدارس واگذار شده است ابراز داشت: هر کدام از کمیته‌های سلامت و شوراهای مدارس درخواست بازگشایی مدارس را به ادارات مناطق و نواحی خود داده‌اند که پس از بررسی اوضاع توسط ادارات دستورات لازم برای آغاز به کار حضوری مدارس صادر می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ابراز داشت: از فردا آغاز آموزش حضوری در مدارس گیلان به شکل گروه بندی انجام می‌شود، این گروه‌بندی‌‌ها هم یا قبلا به اطلاع والدین دانش‌آموزان رسیده یا اینکه در روز اول بازگشایی مدارس به اطلاع اولیاء و دانش‌آموزان می‌رسد.

 

رحمتی با اشاره به اینکه طبق متراژ کلاس‌ها دانش‌آموزان جهت حضور در مدرسه و آموزش تلفیقی تقسیم‌بندی می‌شوند اضافه کرد: همه مدارس در بحث انجام ضدعفونی و رعایت پروتکل‌ها توجیه هستند از طرفی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این امر نظارت می‌کند و گشت‌های بازرسی از مدارس به صورت تصادفی با همکاری بهداشت انجام می‌شود.

 

وی از اشتیاق دانش‌آموزان برای شروع آموزش‌های حضوری در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به میزان خوب واکسیناسیون افراد بالای 12 سال سن در گیلان دلگرمی خوبی برای ما جهت آموزش حضوری در مدارس ایجاد شده است و امیدواریم با افزایش هر چه بیشتر میزان واکسیناسیون اولیاء دانش‌آموزان، این اطمینان ارتقاء پیدا کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن تشکر و قدردانی از اولیاء مدارس، معلمان و مدیران با بیان اینکه فعلا بوفه‌های مدارس فعالیتی ندارند خاطرنشان کرد: والدین تا امروز کمک حال ما بودند به ویژه در آموزش غیرحضوری، بنابراین تقاضا داریم همچنان یاریگر باشند و وسائل مورد نیازی مانند ماسک را برای دانش‌آموزان تهیه کنند.

کد خبر 1118727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha