۸۶ پروژه بازسازی عتبات عالیات توسط استان فارس انجام شده است

قاسمی با اشاره به اینکه ۸۵ پروژه بازسازی عتبات عالیات توسط استان فارس انجام شده است و این پروژه هشتاد و ششم است، گفت: خداوند بر ما منت گذاشت به اهل بیت (ع) خدمت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسکندر قاسمی»، امروز (دوشنبه 1 آذر) در مراسم بدرقه سقف ضریح مطهر شهدای کربلا که در پادگان «زرهی» شیراز برگزار شد، گفت: امروز همه ما دعوت از اهل بیت (ع) هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری این مطلب که اسامی شرکت کنندگان در این مراسم در جریده عالم ثبت شده است و مطمئن باشید بدون دعوت از سوی اهل بیت (ع) به این مراسم پا نگذاشته اید، تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 82 آغاز به کار کرد و بازسازی هایی در حرم های مطهر انجام داد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بحث توسعه حرم ها وجود دارد، تاکید کرد: صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) در 220 هزار مترمربع وسعت با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است و به زودی تکمیل می شود.

قاسمی با یادآوری این مطلب که صحن مطهر حضرت عقیله بنی هاشم (س)، در جوار حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) از باب «القبله» تا باب «الراس» به طرف خیمه گاه در 164 هزار متر مربع در حال آماده سازی است، گفت: سازه بتنی رو به اتمام است و 80 درصد پیشرفت دارد و کل مجموعه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه 85 پروژه بازسازی عتبات عالیات توسط استان فارس انجام شده است و این پروژه هشتاد و ششم است، تاکید کرد: خداوند بر ما منت گذاشت به اهل بیت (ع) خدمت کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص پادگان محدودیتی ایجاد نشد و این اثر زیبا خلق شد و عزیزانی که در این برنامه نقش داشتند به کربلای معلی اعزام می شوند، اظهار کرد: این اثر منحصربفرد است و خاتم کاری آن که از خاتم اصیل شیراز تهیه شده است سه سال به طول انجامید.

وی با تاکید بر اینکه این اثر فاخر از چند هنر ویژه شیراز نظیر خاتم، معرق کاری و مقرنس کاری تشکیل شده است، اضافه کرد: مقرنس 2 طبقه برای نخستین بار در این اثر ایجاد شد.

قاسمی گفت: اسامی شهدای کربلا به صورت معرق کاری آماده شد و خاتم کاری شد اسامی خداوند متعال و اهل بیت (ع) مهیا شد.

وی افزود: این اثر از طریق مرز مهران به طرف کربلای معلی حرکت می کند و چهارشنبه وارد عراق می شود.

خاطر نشان می شود،‌ در این مراسم «مهدی عرشی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «مجمع محبین اهل بیت (ع)» شیراز به قرائت قرآن و روضه خوانی پرداخت و سقف ضریح مطهر شهدای کربلا که در شیراز آماده شده است به سمت کربلای معلی ارسال شد.

کد خبر 1119062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha