کمک به عشایر  حمایت از رونق تولید، اشتغال مولد و پایدار است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک به عشایر را حمایت از رونق تولید، اشتغال مولد و پایدار دانست و گفت: مشکلات جامعه عشایری استان به خصوص عشایر کوچرو فوق العاد بالاست ومی طلبد که در این خصوص توجهات بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز در نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن و کمبود امکانات به شدت در تنگنا قرار دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولین عشایر کشور و کمیسیون امور عشایر مجلس شورای اسلامی خواست با جدیت به مشکلات عشایر این استان و به طور ریشه ای توجه کنند.

 

وی مشکلات ایل راه ها، کمبود آب، فرسودگی تانکرهای آبرسانی، کمبود مراکز بهداشتی و درمانی، فضاهای آموزشی و جاده های عشایری را مشکلات جدی جامعه عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 

احمدزاده اظهار کرد: این استان ۱۷ درصد جمعیت آن عشایری است و به دلیل سخت گذر و کوهستانی بودن، عشایر با مشکلات جدی روبرو هستند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بالا بودن هزینه های خدمات رسانی به جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل ۹۰ درصد کوهستانی بودن استان بسیار پر هزینه دانست.

 

وی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان کشوری برای کاستن از مشکلات این قشر مولد، زحمت کش و بی توقع به همه مسائل آنها توجه ویژه داشته باشند.

 

احمدزاده ابراز داشت: درصد بسیاری از عشایر استان در کنار لوله های نفت در شهرستان گچساران قرار دارند که با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود آب مواجه بوده و نیاز است سهمی هر چند جزئی از منابع نفتی در این خصوص برای رفع مشکلات آنها دیده شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک به عشایر را حمایت از رونق تولید و اشتغال مولد و پایدار دانست و گفت: مشکلات جامعه عشایری استان به خصوص عشایر کوچرو فوق العاده بالاست و می طلبد که در این خصوص توجهات بیشتر شود.

 

گفتنی است نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاپور علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر کشور، علی کریمی فیروزجانی رئیس فراکسیون عشایر و مهدی روشنفکر نایب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در یاسوج برگزار شد.

کد خبر 1119111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha