کیفیت زندگی را کتاب تعیین می کند

قاسم پور گفت: اهمیت کتاب و کتابخوان بر کسی پوشیده نیست و کتاب برای توسعه کشور ضروری است، کیفیت زندگی را کتاب تعیین می کند، بزرگترین اختراع بشر کتاب است و ساعت های لذت بخش را با کتاب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور» امروز (دوشنبه 1 آذر) در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار «همایش های شهر» شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کتاب را باید تکریم کنیم، گفت: گرامیداشت کتاب و کتابدار فقط به هفته کتاب محدود نباشد؛ همه روزها باید روز کتاب و همه هفته ها هفته کتاب و کتابخوانی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه کرد: اهمیت کتاب و کتابخوان بر کسی پوشیده نیست و کتاب برای توسعه کشور ضروری است، کیفیت زندگی را کتاب تعیین می کند، بزرگترین اختراع بشر کتاب است و ساعت های لذت بخش را با کتاب می شود.

وی، خواستار استفاده از هر نوع فرصت برای گسترش کتابخوانی شد و گفت: پیشنهاد می شود از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه ها و حتی صف ها برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی بهره گیری شود.

قاسم پور تصریح کرد: کتابخانه های عمومی که متولی امر کتابخوانی است اما ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه تنها وظیفه اداره کل کتابخانه های عمومی نیست، همه دستگاه های اجرایی باید به کتابخانه های عمومی کمک کنند.‌ مردم و خیرین نیز در این راه همواره پای کار بوده اند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «عبدالعلی رحیمی مظفری» در این نشست گفت: هیچ چیز حتی فضای مجازی نمی تواند جای کتاب را می گیرد و هیچ چیز نمی تواند استنادش به اندازه کتاب باشد. ‌حتی در فضای مجازی نیز تا کتاب نباشد نمی توان مطلبی را بیان و به آن استناد کرد.

نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان این اینمه برگزاری این مراسم اهمیت کتاب کتابخوانی و قلم را می رساند، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در این عرصه پویاتر باشیم. در تمامی مراحل زندگی به قلم و کتاب نیاز داریم و بی شک بدون کتاب نمی توانیم به مدارج بالاتر برسیم.
 

کد خبر 1119141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha