اجرای طرح محله اسلامی در مناطق آسیب پذیر قم

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب قم از اجرای طرح محله اسلامی با هدف کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در محلات استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سرهنگ کبیری امروز(دوشنبه اول آذر) درمراسم کشوری رونمایی از طرح محله محور بسیج و محله اسلامی همزمان در 31 استان کشور گفت: این طرح از 3 سال قبل در  15 محله استان قم اجرایی شده و استان قم به عنوان استان الگو در اجرای این طرح شناخته می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب قم با اشاره به اینکه امسال این طرح در 120 محله اجرایی شده است افزود: سعی شده  تا تمام بخش های استان شامل پردیسان و شهر ها و بخش های استان اجرایی شود و هدفگذاری اجرای این طرح در 300محله تا چند سال آینده است.

 

وی اولویت اجرای این طرح را مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعیدانست و گفت: در مرحله اول این طرح شامل اعتیاد ، طلاق و مشکلات اخلاقی و بزهکاری های اجتماعی است و در بلند مدت با کار های ایجابی به دنبال رواج سبک زندگی ایرانی- اسلامی هستیم.

 

سرهنگ کبیری با بیان اینکه بسیج در این طرح پیشران و پیش رونده محسوب می شود یادآور شد___: هدف از اجرای این طرح این است که با شناخت ظرفیت ها و داشته های هر محله در بعد مادی و غیر مادی ،مشارکت خود مردم را در حل مشکلات محل داشته باشیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: طرح محله محوری یا محله اسلامی  شامل 2 بعد  درون یگانی و تشکیلاتی بسیج و بعد بیرونی نقش آفرینی محلات در کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی با ظرفیت ها و داشته های مادی و غیر مادی محلات است.

 

کد خبر 1119191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha