پیش از بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان به مرکز شماره یک کانون پرورش شیراز مراجعه می کردند

کامرانی گفت: در زمان پیش از همه گیری بیماری کرونا، به طور معمول، بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان و دانش آموز به مرکز شماره یک مراجعه می کردند و از فعالیت های تخصصی کانون در قالب فرهنگی، هنری و ادبی، به صورت رایگان بهره می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (سه شنبه ۲ آذر) در دیدار با نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، که پیرامون مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس که در محوطه «باغ ملی» قرار دارد و چندی پیش شورای اسلامی شهر شیراز دستور تخریب آن را داده بود، شکل گرفت، گفت: ما سابقه  خوبی از تخریب نداریم؛ مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری فارس که در پارک «ولیعصر (عج)» شیراز بود و برای ایجاد پل کابلی «ولی عصر (عج)» حدود ۹ سال پیش تخریب شد هنوز به رغم وعده شهرداری مبنی بر اختصاص زمین معوض صاحب ساختمان در خور و شایسته نشده و این مرکز به دست فراموشی سپرده شده است و مکان مناسبی ندارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به فعالیت بی شمار کانون در ایام مختلف سال برای مخاطب کودک و نوجوان ادامه داد: پل کابلی حدود پنج سال است که افتتاح شده اما کانون شماره ۲ با ۹ سال سرگردانی در بلاتکیلفی به سر می برد.

وی با بیان اینکه در آینده عروسک های دست ساز از قبایل مختلف ایران در موزه عروسک ها و در مرکز شماره یک شیراز به نمایش گذاشته می شود، گفت: در شهری که دوست دار کودک و پایتخت کتاب ایران است، نباید تخریب قدیمی ترین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جنوب کشور حتی مطرح و موضوعیت پیدا کند.

کامرانی در ادامه گفت: درخواست ما این است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقطه ای که گذر حافظ است بماند هر چند شاید قد کودکان و نوجوانان کوتاه باشد اما دیوار کانون کوتاه نیست و همواره تمام قد از مسائل فرهنگی دفاع کرده ایم.

کامرانی ادامه داد: به این موضوع که نمای ساختمان با توجه به معماری زمان حاضر زیبا نیست واقف هستیم و باید نمای ساختمان در خور شان کودکان، نوجوانان، شهر تاریخی شیراز و گذر حافظ تعمیر و بازسازی شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: در زمان پیش از همه گیری بیماری کرونا، به طور معمول، بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان و دانش آموز به مرکز شماره یک مراجعه می کردند و از فعالیت های تخصصی کانون در قالب فرهنگی، هنری و ادبی، به صورت رایگان بهره می برند و این نهاد فرهنگی هیچ درآمد مادی ندارد و درآمد کانون پرورش فکری، رشد، پرورش و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان ونوجوانان است، البته انتظار داشتیم زمانی که اعضای شورای شهر تصمیم به تغییر یا جابه جایی یا هر اقدامی گرفتند، مدیرکل کانون پرورش فکری فارس را هم دعوت می کردند تا در جلسه شورای شهر حضور داشته باشد و راهکار بدهد نه اینکه یک طرفه تصمیم بگیرند.

خاطر نشان می شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شیراز در چهارراه حافظیه، درون محوطه «باغ ملی» این شهر قرار دارد که هم اینک اطراف محوطه این باغ حفاظ کشیده شده است، این مرکز بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد و زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته اند.

 

کد خبر 1119234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha