توجه بیشتربه مساجد و کارهای فرهنگی ضروری است

حجت الاسلام احمدي با بیان اینکه مساجد می‌توانند به عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشندگفت: لذا باید توجه بیشتری به مساجد و کارهای فرهنگی در آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «محمد احمدی» جمع ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بیارجمنداقامه نماز جماعت را امري اساسي، مهم و ارزشمند عنوان کردوافزود رسالت و وظيفه علماي دين هم تنها نماز خواندن نيست بلکه بايد روحانيان عزيز با بهره گيري از همه ظرفيت هاي موجود، مساجد را به مراکز تربيت و رشد جوانان فهيم و مومن مبدل کنند.

 

امام جمعه بیارجمند با تأکید برضرورت احیای جایگاه اجتماعی و فرهنگی مساجد ادامه داد: یکی از راهکارهای احیای مساجد، رونق بخشیدن به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی در ایران اظهارکرد: دشمن امید خود در زمینه نظامی را از دست داده و به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده است که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام احمدی، با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمن برنامه‌ریزی کنند ادامه داد: اعضای کانونهای فرهنگی هنری‌ مساجد سربازان عرصه فرهنگ هستند زحمات اعضای این کانون‌ها فراموش نمی‌شود.

 

امام جمعه بیارجمند گفت:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توان از آنها در حوزه‌های مختلف در ترویج بسیاری از فرهنگ‌های مطلوب مثل کتابخوانی و برخی از فرهنگ‌های مغفول مانده دینی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه مأموریت مسجد تنها برای نماز خواندن نیست، اضافه کرد: هرچند که اقامه نماز جماعت امری اساسی، مهم و ارزشمند است و البته رسالت و وظیفه علمای دین هم تنها نماز خواندن نیست بلکه باید روحانیان عزیز با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان فهیم و مومن مبدل کنند.

 

 تصریح کرد:کانون‌های مساجد ظرفیت خوب و ارزشمندی هستند که باید در بخش های مختلف جامعه از جمله روستاها و مناطق محروم به فعالیت های فرهنگی بپردازند.

کد خبر 1119253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha