پیوند مسجد، خانه و مدرسه منجر به انس دانش‌آموزان با واجبات دینی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه، باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سقز، با اشاره به ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین موارد مندرج در مباحث تعلیم و تربیت را هویت بخشی فرهنگی و قدرشناسی در قبال خدای بزرگ با استفاده از اقامه نماز ذکر کرد و گفت: این مبحث برای دانش‌آموزان از اهمیت حیاتی برخودار است؛ زیرا اگر از اوان کودکی، دانش‌آموزان را به نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز ترغیب نماییم، قطعاً روح تعالی انسانی دانش‌آموزان به خوبی تقویت می‌شود.

 

قربانی افزود: بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس با محوریت سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش به جد در کردستان، پیگیری می‌شود.

 

وی در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین شهرستانی و قرآن دوستان و مدیران و مربیان مدارس نیز حضور داشتند، افزود: به منظور ایجاد ارتباط با خدای بزرگ باید دقت داشت که نماز موجب آن خواهد شد که بدون هیچ گونه واسطه با خدای بزرگ ارتباط داشت و با عادت به اقامه نماز از همان دوران کودکی، سایر امور افراد به سهولت انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه تعمیق بخشی ذکر و یاد خدا موجب سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد، ابراز داشت: نماز عامل بزرگی برای سپاسگزاری و بازدارندگی از منکرات است.

 

قربانی تصریح کرد: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه، باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

وی خطاب به همکاران آموزش و پرورش با اشاره به این که از رسالت های آموزش و پرورش، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس است، گفت: اقامه نماز و بسترسازی در راستای آن وظیفه مدیران، معلمان و مربیان است که دانش آموزان را به اقامه نماز علاقه مند سازند.

 

قربانی افزود: این مسئله به ویژگی‌های همچون تواضع و فروتنی و محسنات اخلاقی وابسته است به این معنی که مربی باید خود متخلّق به اخلاق قرآنی باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: محبت و مهربانی، سعه صدر و اخلاق حسنه روحیه لطیف و خوشنامی باید در همکاران تقویت شود و با همین شرایط دانش آموزان را به اقامه نماز، مانوس، تشویق و دعوت کنند.

 

قربانی اضافه کرد: افراد مستعد، باسواد و دارای کلام نافذ و بیان رسا و زبان لیّن بهتر می‌توانند در جذب و دعوت کودکان به اقامه نماز موفق باشند؛ مشروط به آنکه خودشان عامل به فرایض و مناسک دینی باشند به خصوص آن که در مدارس، بحث هدایت و مأنوس سازی با قرآن، نماز و عترت می‌تواند به خوبی ترویج یابد.

 

وی اظهار کرد: تربیت درست قرآنی و تعمیق مفاهیم نماز، موجب هدایت درست و تربیت کلی و همه جانبه در تمام زوایای زندگی افراد خواهد شد.

 

کد خبر 1119758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha