اولویت دولت در لایحه بودجه کنترل تورم و بازار باشد

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کنترل تورم و بازار باشد، گفت: دولت باید برنامه اش در بحث پرداخت یارانه را مشخص کند.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های لایحه بودجه 1401 گفت: برای توجه به اولویت اصلی مردم در بحث حفظ جان شان و واکسیناسیون کار جهادی از طرف دولت انجام شد. این واکسیناسیون تلفات و مرگ و میرهای ما را کنترل کرد.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت دولت در لایحه بودجه 1401 کنترل بازار و تورم و همچنین توجه به تولید و اشتغال است. انتظار مجلس از دولت در لایحه بودجه 1401 کنترل نقدینگی و عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است، اینکه دیگر شاهد این نباشیم که کسی حقوق نجومی بگیرد.

 

وی ادامه داد: دولت باید برنامه هایش را در بحث پرداخت یارانه ها و همچنین ارز ترجیحی مشخص کند، اینکه چگونه می خواهد اینها را به جامعه هدف و قشر متوسط و ضعیف جامعه بدهد. الان این قشر برای تامین کالای اساسی و معیشت و داروهایشان دچار مشکل شده اند.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید برنامه اش برای بحث ارز ترجیحی را به گونه ای اجرایی کند که همه تولید آسیب نبیند هم گرانی برای اقشار ضعیف و متوسط به وجود نیاید.

 

وی گفت: بودجه سند حاکمیتی و حکمرانی است و سند حسابرسی نیست. نگاه ما به بودجه الان حسابرسی است و حفظ به بخش دولتی توجه می کنیم در عین اینکه باید به حقوق و دستمزد و بازنشستگان، کارکنان و کارمندان دولت توجه کنیم، به تورمی بودجه برای 2.3 جامعه که در بخش خصوصی کار می کند، توجه نمی کنیم.

 

یوسفی بیان کرد: در بودجه 1400 ما 360 نفر در میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه مسکن که جهش و انقلابی در این حوزه بود، اختصاص دادیم اما این بودجه تخصیص پیدا نکرد. امیدوارم در لایحه بودجه 1401 مواردی مصوب شود که امکان تحقق داشته باشد.

 

کد خبر 1119812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha