توسعه کاشت نخیلات با ارقام تجاری در جهرم

گچکاران از توزیع بیش از ۵۲۰ اصله نهال کاشت بافت مجول بین باغداران متقاضی کاشت این نوع نخل در شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «احمد گچکاران»، امروز (پنجشنبه ۴ آذر) به خبرنگاران گفت: در راستای توسعه کاشت نخیلات با ارقام تجاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با هماهنگی مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن شناسایی متقاضیان کاشت بافت نخل رقم مجول در شهرستان اقدام به توزیع ۵۲۰ اصل نهال کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: ۱۳ نفر از متقاضیانی که از لحاظ فنی آب و خاک و شرایط اقلیمی شرایط کاشت این نوع نخل را داشتند شامل دریافت نهال نخل مجول شدند.

 

گچکاران مدیر جهاد جهرم گفت: در ۲ سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ اصله نهال کاشت بافت مجول در شهرستان جهرم توسط واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم کاشته شده است.

 

به گزارش شبستان، خرمای مجول بسیار درشت و سیاه رنگ متمایل به قهوه‌ای بوده و به «سلطان خرما‌ها یا king of dates» معروف است.

 

این رقم دیررس و دارای شیره زیاد است و هردانه خرمای مرغوب به طور متوسط ۲۵ گرم وزن دارد و نسبت گوشت به هسته آن متناسب است؛ قیمت یک کیلوگرم خرمای مجول دربازار‌های اروپا بالاترین مبلغ در بین انواع خرما‌ها است مجول دارای بافتی نیمه خشک، دیررس و محصول آن در زمانی که کاملا رسیده باشد برداشت می‌شود.

 

استان فارس بیشترین سطح زیر کشت خرمای مجول در کشور دارد و سطح زیر کشت این درخت به حدود یکصد هکتار می‌رسد.

کد خبر 1120089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha