ارائه خدمات الکترونیکی، پزشک خانواده و نظام ارجاع از اولویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت است

میرزایی گفت: خدمات الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک همچنین پزشکی خانواده و نظام ارجاع جزو اولویت های مهم سازمان بیمه سلامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدرضا میرزایی» امروز (۴آذر) در آئین تکریم و معارفه مدیران بیمه سلامت استان مازندران به فعالیت بیمه سلامت در ۲۲شهرستان استان مازندران اشاره و اظهار کرد: استان مازندران استانی پهناور است و ۳و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

 

مدیر جدید بیمه سلامت استان مازندران با بیان ینکه بیمه سلامت مازندران یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر بیمه شده دارد، افزود:۲هزار و ۶۱موسسه در استان  برای ارائه خدمات سلامت به مردم طرف قرار داد داریم و از این تعداد ۱۰۰۰پزشک خانواده و متخصص و فوق تخصص و نزدیک به ۵۰۰پزشک در روستاها از جمله این موسسات و مراکز طرف قرار داد هستند .

 


وی با بیان اینکه امروز به مدد پروژه های الکترونیک حوزه سلامت، پرداخت ها به بیمه شدگان و موسسات و پزشکان طرف قرار داد به روز استف گفت: این امر در ۱۶سال گذشته بی نظیر است؛ پرداختی های آبان پزشکان خانواده روستایی را به روز پرداخت کردیم.

 

 

میرزایی با بیان اینکه خسارت متفرقه یک دغدغه در سازمان بیمه سلامت بوده است، ادامه داد: با اجرای طرح های نوین در این سازمان خداوند متعال را شاکریم که تا حد زیادی این دغدغه مرتفع شده است. و  تا به امروز موسسات خصوصی و داروخانه ها تاپایان شهریور پرداختی های خود را از این سازمان دریافت کردند. همچنین ۶۰تا۷۰درصد مهر هم پرداختی ها انجام شده است.

 

 

وی ضمن تحسین عملکرد ۸ساله دکتر «رسول ظفرمند» در دوره مدیریت بیمه سلامت مازندران، اذعان کرد: تلاش دارم تجربه ۲۷ساله خدمت در نظام سلامت را با دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل به اشتراک بگذارم تا کسب رضایت مندی بیمه شدگان را بیش از پیش شاهد باشیم.

 


میرزایی با اشاره به برخی کمبودها در حوزه سلامت به ویژه در عصر حاضر  که نظام سلامت با کرونا در حال مقابله است باید درصدد امید آفرینی در حوزه سلامت باشیم، گفت:  در سازمان بیمه سلامت تکربم بیمه شدگان اصل است و تکریم موسسات و پزشکان، پزشکان خانواده شهری و روستایی به عنوان دومین اصل در حوزه بیمه سلامت مطرح است و باید موردتوجه باشد.

 


وی به اهمیت بهره مندی از ابزار رسانه برای تحقق اهداف درون و برون سازمانی اشاره کرد و افزود: معتقدم بابد از ظرفیت رسانه ها جهت تحقق ماموریت های بیمه سلامت بهره گرفته شود.

 

 

میرزایی بیان کرد: مردم مازندران بهترین هستند و باید بهترین شرایط را برای خدمت به این مردم مهیا کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه مازندران پیشگام پزشک خانواده است، گفت: باید تلاش کنیم تا این برنامه در روستاها و شهرها با مشکلات کمتری مواجه بوده و بستر ارائه خدمات به بیماران به درستی فراهم شود.

 

 

میرزایی یادآورشد: در بحث پزشک خانواده روستایی ۵۰درصد پول را بیمه می دهد و ۵۰درصد را وزارت بهداشت که در این بخش بیمه سلامت در بحث ارائه خدمت به بیمه شدگان پزشک خانواده از وزارت بهداشت جلوتر است.

 

 


وی تاکید کرد:‌باید روزانه درصدد رفع مشکلات پزشک خانواده باشیم و برای سایر استان ها الگو باشیم.

 

 

میرزایی گفت: خدمات الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک همچنین پزشکی خانواده و نظام ارجاع جزو اولویت های مهم سازمان بیمه سلامت است.

 

 

وی بیان کرد: مختصر از جمعیت استان مازندران بیمه رایگان نیستند و تلاش داریم در ۲۲شهرستان این افراد که عمدتا درحاشیه شهرها هستند را بیمه کنیم. بحث بیمه تکمیلی را برای جمعیت روستایی پیگیر هستیم .
 

کد خبر 1120162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha