گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس‌ استان مرکزی  برگزار شد

همزمان با هفته بسیج همایش شهدای کردستان و غرب کشور و گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سید قاسم قریشی» امروز در گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: رزمندگان استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند وبا ایثار و از خود گذشتگی افتخارات بزرگی را آفریدند.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینه رهبر انقلاب فرمودند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری این مراسم جای تقدیر و تشکر دارد چرا که این آرامش و امنیت امروز مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی و شهر اراک این افتخار را دارد که در همه عرصه های ایثار و شهادت و عملیات های مختلف حضور پر رنگ داشته و افتخارات بزرگی را کسب کرده است.

 

این مقام مسئول ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و عملیات های مختلف گفت: رزمندگان دفاع مقدس با تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و افتخارات بزرگی را آفریدند.

 

سردار قریشی به نقش استان مرکزی در عملیات های مختلف اشاره کرد و گفت: شهدا تجسم اعتقاد اخلاق و مردم داری بودند و با ایمان و اعتقاد خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

 

وی به دوران قبل از انقلاب و حکومت پلوی اشاره کرد و گفت: تنها تاریخی که کشور ما توانست با دست خالی از کیان این آب و خاک دفاع کرده و حتی یک وجب از خاک خود را نیز از دست ندهد همین دوران دفاع مقدس بود و اگر به تاریخ قبل از انقلاب نگاه کنیم میبینیم که چه قسمت های از ایران را در دوران های مختلف به دلیل بی کفایتی و نالایقی حکومت شاهنشاهی از دست دادیم.

 

این مقام مسئول علت دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران را همین انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی خاری بر چشم دشمنان است چرا که ملت ایران توانست با راهنمایی ها حضرت امام راحل(ره) و امروز مقام معظم رهبري این راه را در طی 42 سال به خوبی ادامه دهد و در همه عرصه ها نیز موفق و پیشگام باشد.

 

سردار قریشی همچنین به تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: شما عزیزان ذخایر ارزشمند دفاع مقدس هستید و باید در راستای تکمیل شدن این دانشنامه تلاش کنید.

امروز وسعت بسیج به اندازه کل جغرافیای جهان اسلام و فراتر از آن است

در ادامه این همایش «فرزاد مخلص الائمه» نیز با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امروز ایران اسلامی به برکت فرهنگ و تفکر دفاع مقدس در اوج عزت و سربلندی قرار دارد و این مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه ای از نیروهای انقلابی، جهادی و پرنشاط در قالب بسیج برای از بین بردن خلا ها و پیشبرد اهداف انقلاب تحت عنوان بسیج شکل گرفته است، گفت: امروز وسعت سازمان بسیج به اندازه کل جغرافیای جهان اسلام و فراتر از آن است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش، تفکر و روحیه بسیج در جمهوری اسلامی که با همت امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری شکل گرفت، ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی است.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد، از کتاب «کوه ها الله اکبر میگفتند» رونمایی شد.

کد خبر 1120298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha