افتتاح ۹ واحد مسکونی ویژه ایتام و معلولین ذهنی و حرکتی در اراک

همزمان با هفته بسیج ۹ واحد مسکونی ویژه ایتام، معلولین ذهنی، حرکتی و جسمی در شهرستان اراک افتتاح شد.

سرهنگ «محمد مهجوری» در حاشیه افتتاح این 9 واحد مسکونی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: به همت بسیج سازندگی شهرستان اراک و جهادگران پرتلاش در سطح شهرستان و با همدلی و همراهی خیرین نیک اندیش 9 وحد مسکونی ویژه ایتام، معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی افتتاح شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک، افزود: برای ساخت هر کدام از این واحد ها، 20 نفر بسیجی جهادگر به طور میانگین 5 روز فعالیت داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه این واحدهای در متراژ 60 متر ساخته شده است، ادامه داد: کمک و مساعدتی که جهادگران داشتند از لحاظ ریالی برای هر واحد مسکونی در قالب کارگری، بنایی؛ کارهای تاسیساتی، جوشکاری، نصب اسکلت و غیره حدود 80  میلیون تومان ارزش ریالی برآورد شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان اراک 360 گروه جهادی دارد، بیان کرد: این گروه های جهادی در طول سال در مناطق محروم و حاشیه شهر فعالیت دارند.

 

افتتاح سوله ورزشی میچان همزمان با هفته گرامیداشت بسیج

 

سرهنگ مهجوری همچنین در حاشیه افتتاح این سالن ورزشی نیز گفت: هفته گرامیداشت بسیج فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ بسیجی، ایثار و شهادت در جامعه است و برنامه های این هفته با همین هدف و با حضور اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه افزود: این سالن ورزشی در راستای توسعه و ارتقاء نشاط اجتماعی و توسعه و ترویج فرهنگ ورزش به ویژه در بین جوانان و نوجوانان و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان احداث شده است.

 

وی با اشاره به اینکهسپاه ناحیه اراک با همکاری و مشارکت بخشداری بخش ساروق، شورا اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی شهر میجان اقدام به ساخت سالن ورزشی در این روستا کرده است، ادامه داد: این سالن ورزشی در این هفته به بهره برداری رسید و به مناسبت هفته بسیج افتتاح و در اختیار مردم به ویژه جوانان عزیز قرار گرفت.

 

این مقام مسئول در خصوص مبلغی که توسط سپاه ناحیه اراک هزینه شده نیز گفت: در این سالن ورزشی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان را سپاه و سایر مبالغ با همکاری دهیاری، بخشداری و شورای اسلامی تامین شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: این سالن ورزشی در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شده است که 450 متر آن بنا و 50 متر هم تحت عنوان اتاق ها سرویس بهداشی و رخت کن است.

کد خبر 1120315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha