۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی پرداخت شد

مدیر بهزیستی شیروان، از پرداخت ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی خبر داد.

 «علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۹ نفر از مددجویان شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته این نهاد حمایتی پرداخت شده که بیشترین تسهیلات در بخش دامداری صورت گرفته است.

 

مدیر بهزیستی شیروان با بیان اینکه میزان تعهد تسهیلات اشتغالزایی این نهاد حمایتی در شیروان برای امسال، ۸۱ میلیارد ریال است، اظهارکرد: بهزیستی برای ایجاد مشاغل خانگی به هر نفر از مددجویان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می کند.

 

آرام، بازپرداخت تسهیلات را پنج ساله و با کارمزد چهار درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به دغدغه و مشکل مددجویان در زمینه اشتغال و بیکاری آنان، پرونده تشکیل شده ولی متاسفانه بانک ها در زمینه تخصیص اعتبارات هیچ همکاری و تعامل نمی کنند که انتظار می رود با توجه به وضعیت موجود، انجام این کار تسریع شود.

 

وی تصریح کرد: کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش بهزیستی اقدام کنند نیز می‌توانند از این میزان تسهیلات بهره‌مند شوند و کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش اقدام کنند از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه معاف می‌شوند.

 

به گفته آرام سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۱۴۳ نفر از مددجویان تحت پوشش این شهرستان پرداخت شد.

 

وی اضافه کرد: بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

 

 

کد خبر 1120903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha