فرهنگ شهدا زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات در جامعه است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مشکلاتی که الان در جامعه ما وجود دارد، علتش این است که از فرهنگ شهدا فاصله گرفتیم، گفت: فرهنگ شهدا زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار اعضای ستاد اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: ما به ترویج فرهنگ شهادت در جامعه خیلی نیاز داریم، مشکلاتی که الان در جامعه ما وجود دارد، علتش این است که از فرهنگ شهدا فاصله گرفته ایم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» ابراز کرد: برگزاری یادواره، گرامیداشت، اجلاسیه و کنگره تلاشی برای نشر فرهنگ شهدا است که برخی از این اقدامات بعد احساسی دارد و برای ترغیب و تشویق است و برخی هم بعد عقلانی است.

 

وی افزود: از بعد عقلانی طبیعتا کشوری که مورد تهاجم قرار می گیرد باید با هر هزینه ای در مقابل دشمن بایستد،چنانچه بخواهیم برای ترویج فرهنگ شهادت و فراگیر شدن آن کار کنیم باید از بعد عقلانی، مذهبی و بعد احساسی آن استفاده کنیم.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به توطئه های دشمن برای تاثیر گذاری بر افکار و اندیشه های نسل جوان کشور اسلامی، گفت: امروز دشمن برای تغییر فرهنگ ما کار و سرمایه گذاری می کند که یک نمونه آن سند ۲۰۳۰ بود.
 

 

وی خاطرنشان کرد: ما الان تحریم هستیم، اما اینترنت و گوشی همراه ما تحریم نیست، آنچه که از نظر فرهنگی می توانند از آن علیه ما استفاده کنند، محدودیتی ندارد.

 

گفتنی است، اولین اجلاسیه شهدای فرهنگی دانش آموز استان ایلام در قالب کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزاری می شود و در این راستا، مدیر کل آمورش و  پرورش  وجمعی از مسئولان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفت و گو کردند.

 

کد خبر 1120937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha