توانمند سازی و اشتغال مددجویان از برنامه های محوری کمیته امداد است

کردعلیوند گفت: طرح توانمند سازی و اشتغال مددجویان با تکیه بر مهارت آموزی مددجویان از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

«امین کردعلیوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با توجه به رسالتی که بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت های بومی ومحلی در راستای تقویت توانمند سازی مددجویان و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان از محوری ترین برنامه های کمیته امداد استان است، افزود: در این راستا ارائه آموزش های مهارتی در دستور کار قرار دارد.

 

معاون اشتغال کمیته امداد استان لرستان افزود: طی سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و975 مددجوی کمیته امداد استان لرستان  آموزش های فنی حرفه ای را فرا گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه بومی سازی مهارت آموزی راهی به سوی اشتغال است، گفت: آموزش های مهارتی ارائه شده به مددجویان کمیته امداد استان لرستان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و یا بصورت وبینار ارائه شده است.

 

وی سند تحول و توسعه اشتغال را برپایه مهارت و حرفه آموزی دانست و افزود: در شش ماهه اول سال جاری برای ۳۲۳ نفر، از فرزندان مددجو طریق کاریابی مشغول بکار شد .

 

کردعلیوند اظهار داشتند:  کل اعتبار هزینه شده برای ایجاد اشتغال طی ۶ ماهه نخست سال ۵۳ میلیارد تومان  از محل اعتبارات امدادی و هم افزایی بوده است.

 

وی  گسترش  آموزش های فنی حرفه ای و مهارت آموزی نیروهای انسانی مهمترین بخش توسعه است افزود: در شش ماهه اول سال جاری برای یک هزار و۲۰۸  نفر از دانش آموختگان مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفهای شغل ایجادشد.

 

کردعلیوند ادامه داد: بر اساس مطالعات کارشناسان این نهاد تعداد زیادی از مددجویان توانایی ایجاد اشتغال را داشته و بر این اساس یکی از سیاست های مهم این نهاد در آینده شناسایی و توانمندسازی این افراد است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره ) در استان لرستان با اشاره به اینکه پس از توانمند سازی مددجویان با ارائه تسهیلات بانکی از اشتغال این افراد حمایت می شود، اظهار کرد: با فراهم شدن زمینه توانمندسازی مددجویان بدون شک بسیاری از مشکلات فقر جامعه نیز مرتفع خواهد شد.

کد خبر 1121078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha