نیازمند رویکرد هنرمندانه در ترویج مفاهیم فرهنگی هستیم

عابدین خرم گفت: سلایق و نیازهای جامعه در حوزه فرهنگی نسبت به گذشته فرق کرده و ارائه مطلوب مفاهیم فرهنگی، نیازمند رویکردهای نو و هنرمندانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عابدین خرّم» در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سلایق و نیازهای جامعه در حوزه فرهنگی نسبت به گذشته فرق کرده و ارائه مطلوب مفاهیم فرهنگی، نیازمند رویکردهای نو و هنرمندانه است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: مسئولان و نهادهای تخصصی حوزه فرهنگ باید آثار فاخر هنری را متناسب با فرهنگ انقلابی مردم استان ارائه و خالقان این آثار را به عنوان الگوهای آینده‌ساز جامعه فرهنگ و هنر معرفی کنند.

وی احصای اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های دولتی را خواستار شد و گفت: به طور قطع، اقدامات فرهنگی نیازمند اعتبارات فوق‌العاده است و باید با نگاهی جدید در این حوزه، برای بهبود اعتبارات شورای فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

خرم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه سیاست‌گذاری و عملیاتی حوزه فرهنگی استان تبدیل شود، خواستار بررسی عمیق و کارشناسی مسائل و نیازهای فرهنگی استان با رویکرد آینده‌پژوهی در این شورا شد.

وی با اشاره به نقشه راه تبیین ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حکم اخیرشان به اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این نقشه راه، با نگاهی آسیب‌شناسانه به گذشته و نگاهی نو به آینده مبتنی بر گام دوم انقلاب بیان شده است.

استاندار آذربایجان شرقی، این نقشه راه را مکمل نقشه مهندسی کشور دانست و با اشاره به پیشرو بودن استان در تدوین برش استانی این سند، گفت: نگاه ما در این سند نباید نگاه بخشی باشد و نیازها متفاوت اقشار مختلف در حوزه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1121085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha