موقوفه‌ مرحوم هوشمند در زنجان

موقوفه مرحوم یوسف هوشمند یکی از مهم‌ترین موقوفات استان زنجان است که برای کمک به بیماران چشمی وقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرحوم یوسف هوشمند که در زمان حیات خود به بیماری چشمی مبتلا بوده، با مراجعه به پزشکان متعدد متوجه می‌شود که درمانی برای چشمان بیمار او نیست و در نهایت نابینا می‌شود، از همین رو در اواخر عمر خود برای اینکه دیگر بیماری به علت نبود امکانات و همچنین مشکلات مالی بینایی خود را از دست ندهد، ملک خود را به صورت تمام و کمال برای احداث ساختمان چشم پزشکان وقف کرده است.

 

این موقوفه در یکی از محل‌های تجاری مرکز شهر زنجان واقع شده و از نظر ارزش ریالی بسیار ارزشمند است که در پنج طبقه ساخته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درباره بهره‌وری این موقوفه گفت: در حال حاضر در این مرکز درمانی ۱۰ پزشک و فیزیوتراپی و داروخانه و واحدهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره روند ثبت این موقوفه گفت: مرحوم یوسف هوشمند منزل خود را در سال ۱۳۶۶ وقف می‌کند که اوقاف نیز در راستای اجرای نیت واقف حدود ۱۰ سال این منزل را اجاره می‌دهد ولی پس از آن به دلیل فرسودگی منزل امکان اجاره دادن آن نبود.

 

وی با اشاره به این‌که اداره اوقاف و امور خیریه استان این موقوفه را در نهایت سال ۹۰ از طریق وقف‌های مشارکتی توانست احیا کند، افزود: توانستیم در این محل با استفاده از وقف‌های مشارکتی ساختمان ۵ طبقه‌‌ای را با کاربری درمانی مطابق با نیت واقف احداث و تجهیز کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به فعالیت مرکز درمانی به نام موقوفه شفیع ابریشمی در خیابان صفا گفت: در این مرکز درمانی نیز خدمات مطلوبی به جامعه هدف ارائه شده و افراد بی‌بضاعت شناسایی شده نیز به این مرکز برای درمان رایگان معرفی می‌شوند.

کد خبر 1121646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha