فروش اموال دولتی منبع تامین بودجه دولت است

مظاهری با بیان اینکه فروش اموال دولتی منبع تامین بودجه دولت است، گفت: کمتر از چهار ماه به آخر سال مانده است و دولت می‌تواند بخشی از کسری بودجه را از طریق روش فروش اموال مازاد تامین کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طهماسب مظاهری، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (دوشنبه 8 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه فروش اموال دولتی ثابت درآمد محسوب نمی‌شود، گفت: با این وجود فروش اموال دولتی منبع تامین بودجه دولت است.

 

وی با بیان اینکه فروش اموال دولت در جداول بودجه باید از منبع درآمدی در بیاید و به منابع تامین کسری بودجه برود، گفت: فروش اموال دولت یکی از سالمترین روش‌های تامین کسری بودجه است. این روش بهتر از استقراض از بانک مرکزی است.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند اموالی داشته باشند و این اموال در لیست وزارت اقتصاد نیامده باشد، گفت: اگر دستگاهی اموالی کسب کرده، اما آمار آن را به وزارت اقتصاد نداده باشد؛ یک تخلف است.

 

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نمی‌تواند در مقابل تصمیم فروش اموال مازاد دولتی مخالفت کند، گفت: کمتر از چهار ماه به آخر سال مانده است و دولت می‌تواند بخشی از کسری بودجه را از طریق روش فروش اموال مازاد تامین کند.

کد خبر 1121827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha