کار در سوادآموزی بیش از هر حوزه دیگر سعه صدر می‌خواهد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در دیدار با روسای سوادآموزی شهرستان ها و مناطق گفت: کار در سوادآموزی بیش از هر حوزه دیگر سعه صدر می خواهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست صمیمی با روسای سوادآموزی، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی استان که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد؛ ضمن تقدیر و تشکر از زحمتکشان حوزه سوادآموزی گفت: همکاران ما در نهضت سوادآموزی کار بسیار سختی در پیش دارند و بیش از هر جای دیگری باید سعه صدر داشته باشند.

 

قربانی از روسای سوادآموزی خواست با مدیران آموزش و پرورش ارتباط نزدیکی داشته باشند و از توان آنها در پیشبرد برنامه‌های سوادآموزی بهره ببرند.

 

وی افزود: مسئولین سوادآموزی شهرستان ها و مناطق باید ابتکار و خلاقیت ویژه‌ای به خرج دهند تا بتوانند از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در حوزه خود استفاده نمایند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به وضعیت سواد در کشورهای توسعه یافته، دلیل اصلی پیشرفت آنان را پیوند شغل و سواد با هم دانست.

 

قربانی همچنین از دست اندرکاران حوزه سوادآموزی خواست در انتخاب مدیران مراکز یادگیری محلی دقت بیشتری به خرج دهند و حتی الامکان در بکارگیری آنها آزمون برگزار نمایند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان با توجه به حساسیت ویژه ای که در بحث جذب نیروی انسانی و همچنین مسائل مالی وجود دارد گفت: همکاران باید در این دو مورد دقت عمل داشته باشند.

 

جامعه سالم با داشتن دانش و آگاهی در خانواده‌ها محقق می‌شود

 

رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از تلاش و زحمات مسئولین سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق چه کسانی که به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند و چه همکاران جدید که به حوزه سوادآموزی ملحق شده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

 

یوسفی با اشاره به اهمیت سواد اظهار کرد: ملاک کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت خود اولویت دادن به بحث آموزش است به نحوی که بین بی‌سوادی و فقر یک ملت رابطه علی و معلولی وجود دارد.

 

وی همچنین به نقش سواد در تربیت خانواده و فرزند سالم اشاره کرد و گفت: جامعه سالم در گروه خانواده سالم و آن نیز با داشتن سواد و دانش و آگاهی میسر خواهد شد.

 

معاون سوادآموزی کردستان اظهار داشت: تا زمانی آموزش و سوادآموزی عرضه محور باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد، هر چند در طول این سال ها تلاش های زیادی از جانب سازمان نهضت سوادآموزی و اعضای همکاری انجام پذیرفته ولی کماکان راه زیادی تا سوادآموزی تقاضا محور پیش رو داریم.

 

یوسفی در ادامه با اشاره به اهمیت مراکز یادگیری محلی به عنوان یک پتانسیل ویژه در این حوزه بیان داشت: همکاران ما باید بیش از پیش به این مراکز توجه کنند و در صدد ایجاد مراکز جدید باشند  و مهارت و حرفه آموزی را در این مراکز تقویت کنند.

 

وی از همکاران سوادآموزی خواست با انتخاب مدیران شایسته شرایط را برای توانمندسازی آموزش دهندگان فراهم کنند تا در نهایت امر آموزش به نحو احسن صورت گیرد.

 

در پایان مدیرکل آموزش و پرورش به همراه معاون سوادآموزی استان با اهدای لوح سپاس از زحمات همکاران این حوزه در سطح استان به خاطر کسب رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر در کشور تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1121944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha