مساجد محور ترویج گفتمان عفو و گذشت باشند/ تشکیل شورا و ستاد صبر

موسویان به کم رنگی عفو و گذشت در برخی از مناطق گفت: مساجد محور ترویج گفتمان عفو و گذشت در بین آحاد جامعه باشند.

«سید محمد موسویان« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ابعاد موثر ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: چنین سنت حسنه ای موجب کاهش دغدغه های فکری و ناراحتی های روحی و روانی و کینه توزی در جامعه خواهد شد و برکت را افزایش می دهد.

رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان اصفهان سنت های حسنه ای مثل گذشت را برای کاهش پرونده های قضایی و اطاله دادرسی مهم بیان کرد و افزود: شوراهای حل اختلاف چنین کاری را انجام می دهند اما بهتر این است که پیش از طرح شکایت و دادخواست موضوع در بین مردم رفع و کمتر به نهادهای نظارتی و قضایی برسد.

 

وی به نقش کاربردی مساجد در توسعه فرهنگ دینی و همچنین گفتمان سازی در حوزه های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: فرهنگ عفو و گذشت کمی بی رنگ شده که مساجد محور ترویج گفتمان عفو و گذشت در بین آحاد جامعه باشند.

موسویان به همکاری برخی از هیات امنا وتشکل های فرهنگی مساجد برای صلح وسازش و آموزش فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآورشد: یکی از دغدغه های اصلی جامعه نهادینه سازی چنین فرهنگ هایی است که فعالان فرهنگی و متولیان مساجد نقش موثری می توانند ایفا کنند.

 

*تشکیل شورا و ستاد صبر در مناطق استان اصفهان

 

وی به فعالیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و همچنین اقدام در این خصوص صورت خواهد گرفت اشاره کرد و اظهارداشت: شورای صبر در مناطق استان اصفهان تشکیل می شود که برای ترویج ایم فرنگ و همچنین اقدام در این مسیر فعال هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان استفاده از معتمدین محلی در این خصوص را یکی از ظرفیت هایی برای پیشرفت بیشتر کار بیان کرد.

 

 

کد خبر 1121973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha