تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی باید در جهت اجرای عدالت در جامعه بکوشند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان با بیان اینکه اجرای عدل و برقراری عدالت مختص دستگاه قضایی نیست، گفت: تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی باید در جهت اجرای عدالت در جامعه بکوشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش موچش اظهار داشت: فلسفه غیبت حضرت ولیعصر (عج) تحقق عدالت در تمام دنیاست.

 

 

حجت‌الاسلام امیرخانی افزود: مساله عدل و عدالت در قرآن کریم بارها مورد اشاره قرار گرفته و در روایات متعدد ائمه اطهار نیز بر رعایت این موضوع مهم تاکید شده است.

 

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان تاکید کرد: به فرموده حضرت علی(ع) العدل اساس الدین و قوام العالم (عدالت اساس دین است و استواری جهان بر پایه عدل و عدالت است) که این حدیث شریف بیانگر ارزش والای عدالت در جامعه است.

 

 

وی افزود: فلسفه غیبت حضرت مهدی(عج) تحقق عدالت در تمام دنیاست و ایشان بعنوان ذخیره الهی در غیبت کبری به سر می برند و با ظهورشان دنیا طعم عدالت واقعی را خواهد چشید.

 

 

حجت‌الاسلام امیرخانی تاکید کرد: قضات و کارکنان دادگستری به دلیل تلاش برای تحقق عدالت باید به خود ببالند و باید خداوند متعال را شاکر باشیم که توفیق قرار گرفتن در این جایگاه را به ما عطا کرده است.

 

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: کار در دستگاه قضایی به مثابه راه رفتن بر یک تیغ دولبه است و اگر عدالت توسط قاضی به درستی اجرا شود سبب رهایی از آتش جهنم و رستگاری در دنیا و آخرت خواهد شد.

 

 

وی اجرای عدالت را مختص دستگاه قضایی ندانست و تاکید کرد: تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی باید در جهت اجرای عدالت در جامعه بکوشند.

 

 

وی افزود: با حضور رئیس کل دادگستری در راس دستگاه قضایی استان کردستان و اقدامات اساسی ایشان تحولات قابل توجهی در تمامی حوزه‌ها از جمله کاهش موجودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، حفظ حقوق عامه، رفع اطاله دادرسی، دسترسی آسان مردم به مسئولین قضایی و رضاتیمندی عمومی از دستگاه قضایی استان رخ داده است.

 

 

حجت‌الاسلام امیرخانی خاطرنشان کرد: قضات و کارکنان دادگستری استان با محور قرار دادن سند تحول قضایی و دستورات و منویات رئیس کل دادگستری استان در خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شریف استان کردستان تلاش می‌کنند.

 

 

در ادامه این جلسه، از زحمات علیشاه صابری با اهدای لوح سپاس تقدیر و حکم انتصاب محمد بام شاد بعنوان سرپرست جدید حوزه قضایی بخش موچش به وی اهداشد.

 

 

گفتنی است، بخش موچش در 65 کیلومتری شهرستان سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

کد خبر 1122277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha