برگزاری یادواره شهدای قطب ۵ کشور با حضور معاون رئیس جمهور در جهرم

رحمانیان گفت:در آستانه سالگرد شهادت نخستین شهید مدافع سلامت جهرم، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان میزبان نخستین یادواره شهدای مدافع سلامت قطب ۵ کشور با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید کشور است.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم دهمین یادواره شهدای دانشگاه و نخستین یادواره شهدای مدافع سلامت قطب پنج  را در ایام سالگرد اولین شهید مدافع سلامت، شهید داوود علیان، برگزار می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این واقعیتی انکارناپذیر است که امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و جان‌فشانی شهدای گرانقدر و عزتمند ایران اسلامی است که در برابر متجاوزان به آب و خاک و استقلال و میهن اسلامی، هستی و جان خود را فدا کردند و با ایثار، شهامت و شهادت خود استقلال، آزادی، امنیت و اقتدار را نصیب کشورمان ساختند.

 

وی ادامه داد: اکنون در برهه ای از زمان هستیم که حفظ جان و صیانت از سلامت مردان و زمان سرزمینمان از بیماری همه گیر کرونا بسیار ارزشمند و گرانقدر است و ایثار و اخلاص و فداکاری مدافعان سلامت یاد و خاطره  رزمندگان و ایثارگران و حافظان مرز و بوم ایران عزیز را تداعی می کند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکنون بیش از ۱۰ شهید از زمره شهدای دفاع مقدس و یک شهید مدافع سلامت را پرورانده که در راه خدا و در راستای خدمت به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، اظهار کرد: همچنین این دانشگاه پذیرا و میزبان ۲شهید گمنام نیز هست که مایه تبرک و تیمن دانشگاه به شمار می روند.

 

وی تاکید کرد: این دانشگاه تاکنون ۹ یادمان از شهدای والامقام دانشگاه را طی مراسم های باشکوهی با هدف تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت برگزار کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: یادمان دهم شهدا همزمان با نخستین یادواره مدافع سلامت قطب ۵ شامل استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بریراحمد برگزار می شود.

 

رحمانیان بیان کرد: در این مراسم بزرگ که در شب سالگرد شهید «داوود علیان»، نخستین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می شود مسئولان کشوری، لشکری و استانی از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، معاونین و میهمانان ویژه وزارت بهداشت، استاندار فارس، رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم جهرم در مجلس، روسا و معاونین دانشگا ه های علوم پزشکی قطب پنج، فرمانده سپاه فجر در استان فارس، مدیر کل بنیاد شهید استان فارس، فرماندهی بسیج دانشجویی استان فارس حضور دارند.

 

وی گفت: مراسم یادبود شهدای گرانقدر دانشگاه عصر روز شنبه ۱۳ آذرماه ساعت هفت عصر و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با حضور آحاد مردم شریف و میهمانان و مدعوین برگزار و ویژه برنامه سالگرد شهید مدافع سلامت، داوود علیان، نیز همان روز ساعت ۱۴و۳۰ در گلزار شهدای شهر قطب آباد برگزار می شود.

 

رحمانیان در پایان با  احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت از مردم بصیر، انقلابی و ولایتمدار جهرم، اقشار مختلف و مسئولان دعوت کرد تا با شرکت و حضور حماسی و گسترده در این مراسم معنوی و عزّت‌آفرین با ارواح  مطهر این دلاوران و جوانمردان  برومند ، بیعت تازه کنند و یاد و نام و آرمان‌های والای شهیدان را زنده نگه دارند.

 

کد خبر 1122312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha