فرهنگ اقامه نماز بین نسل نو تبیین شود

حجت الاسلام طهماسبی، بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بین نسل نو تأکید کرد و گفت: نماز عبادتی عملی بوده که مایه رشد آدمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «ابراهیم طهماسبی»، امروز(10آذر) یا حضور در دبیرستان دخترانه حضرت معصومه(س) شهرستان کوهدشت اظهارداشت: نماز عبادتی عملی بوده که مایه رشد آدمی است.

 

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه این عبادت را در چند بخش می‌توان بحث کرد، افزود: نخستین بخش عبادت جوارحی است، روشن است که همین نماز، روزه و دعا، حج و جهاد و مانند این‌ها در شمار عبادت‌های جوارحی هستند و بخشی از دین بر همین پرستش‌ها استوار است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماز از برترین نوع عبادت‌هاست و در فروع دینی جایگاه نخست را دارد و اگر پذیرفته شود سایر عبادت‌ها نیز پذیرفته می‌شوند و اگر رد شود سایر عبادت‌ها هم رد می‌شوند.

 

حجت الاسلام طهماسبی با تأکید بر تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان، اظهار کرد: تقویت ارزش ها بین نسل نو مهم ترین عامل تربیت ساز است.

 

وی با اشاره به جایگاه نماز در کلام ائمه معصوم(ع)، خاطرنشان کرد: نماز در کلام اهل‌بیت (ع) به گونه‌های متنوع مورد ستایش و تأکید بوده است.

 

امام جمعه کوهدشت بیان داشت: ستون دین، رکن اسلام، اولین موضوع در حساب و کتابِ قیامت، مایه شفاعت و تعابیری مانند این‌ها از جمله تعابیری است که درباره نماز بیان شده است و اهمیت توجه به این مهم را می رساند.

 

حجت الاسلام طهماسبی با تأکید بر ضرورت توجه دانش آموزان به اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: نماز اول وقت موفقیت‌ها را جلب می‌کند و علامت شیعیان است.

 

کد خبر 1122484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha