ضرورت تقویت مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تقویت مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدجواد هاشمی» امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به حجم نیاز کلاس ها و فضاهای آموزشی در استان، تقویت جامعه خیرین و فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردمی در امر مدرسه سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال ۱۱ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز نقدا به امر مدرسه سازی استان کمک کرده اند.
 

به گفته وی، هم اکنون ۵۷ پروژه مدرسه سازی با ۳۱۳ کلاس درس در استان با مشارکت خیرین در دست اجرا داریم .
 

هاشمی تاکید کرد: ۵۲ میلیارد تومان اعتبار سهم خیرین مدرسه ساز برای احداث این تعداد فضای آموزشی است و می طلبد که تلاش همه جانبه ای برای تسریع در تکمیل این فضاهای آموزشی به عمل آورده شود.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احداث اردوگاه ویژه دانش آموزان در مارگون در دستور کار قرار گیرد.
 

وی با تبریک روز جهانی معلولین بر توجه ویژه به مشکلات دانش آموزان معلول استان تاکید کرد و گفت: هزینه بالای مدارس و سرانه فضاهای آموزشی دانش آموزان معلول، نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خیرین مدرسه ساز به آموزش و پرورش است.
 

هاشمی از دستگاه های اجرایی که در مصوبات شورای آموزش و پرورش استان تعهدی دارند، خواست در تحقق تعهداتشان سریعا اقدام کنند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تمام تلاش ها را به کار گرفتیم تا شرایط برای برگزاری حضور کلاس ها فراهم شود، هر چند کمبودها و مشکلاتی داریم.
 

«هادی زارع پور» افزود: ۲۰۷ میلیارد تومان سرانه دانش آموزی برای امسال به استان اعلام شده است.
 

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۴ مدرسه در استان داریم که کلاس ها در آن به صورت حضوری برگزار می شود، ادامه داد: استان به لحاظ واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال رتبه نخست کشور را دارد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان رتبه نخست را به لحاظ جذب مشارکت ها خیرین مدرسه ساز کسب کرده است.

کد خبر 1122503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha