برگزاری کنگره آل بویه/ یکصدمین سالگرد میرزا ملی و بین المللی برگزار می‌شود

​هاشمی با تاکید بر اینکه میرزا کوچک جنگلی اسطوره کل ایران اسلامی است گفت: یکصدمین سالگرد میرزا به صورت یک کنگره ملی و حتی بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد هاشمی» امروز(پنجشنبه، 11 آذر) در مراسم بزرگداشت یادواره میرزا کوچک جنگلی و 152 شهید روحانی و طلبه گیلان که در مصلی رشت برگزار شد اظهار داشت: میرزا کوچک خان نه فقط اسطوره گیلان بلکه اسطوره کل ایران اسلامی است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رشادت های میرزا کوچک جنگلی در تاریخ و تارک زمان باقی ماند اما تمام کسانی که از او و نهضت جنگل بدگویی می‌کردند به گورستان تاریخ فرستاده شدند.

 

هاشمی قدرت سازماندهی و تشکیلات سازی میرزا را بسیار قابل توجه و در تاریخ کم نظیر دانست و تصریح کرد: بسیاری همزمان با میرزا کوچک جنگلی در کشور علیه ظلم قیام کردند اما در تاریخ نامی از آن‌ها نیست در حالیکه میرزا و نهضت جنگل با خصوصیاتی که از آن برخوردار بود در تاریخ ماندگار شد.

 

وی ضمن تشکر و تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه با تاکید بر اینکه باید همه ما وظیفه خود را در برابر میرزا به انجام برسانیم افزود: انشالله برای سال آینده در یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی یک کنگره ملی و حتی بین المللی برای او برگزار خواهیم کرد.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت وزارتخانه از برگزاری کنگره آل بویه خبر داد و خاطرنشان کرد: سلام گرم وزیر ارشاد اسلامی را که به علت بررسی لایحه بودجه سال 1401 توفیق نشد در خدمت مردم باشند می‌رسانم.

کد خبر 1122658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha