آیت‌الله شیرازی مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی تبدیل کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی گفت: آیت‌الله سید رضی شیرازی توانست مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی و تدریس خارج فقه و اصول و از همه مهم‌تر، فلسفه اسلامی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین «علی ریخته گرزاده تهرانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت الله سید رضی شیرازی از حدود شصت سال پیش و در نجف اشرف، اظهار کرد: ایشان با استعداد خیلی خوب توانست مدارج علمی را طی و با سکونت دائمی در تهران، دانشگاهیان و حوزویان را از علم وافر خود بهره مند کند.

 

امام جماعت مسجد هدایت (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از چهارراه استانبول) افزود: مرحوم آقای شیرازی در جایگاه امام جماعت نیز بسیار کم نظیر عمل کرد و مسجد شفا (واقع در تهران، منطقه یوسف آباد، خیابان بیمارستان) را به مسجدی بسیار مهم در حوزه ها و ابعاد مختلف عبادی، علمی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل کند.

 

وی اضافه کرد: آیت الله سید رضی شیرازی توانست مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی و تدریس خارج فقه و اصول و از همه مهم تر، فلسفه اسلامی تبدیل کند.

 

تهرانی ادامه داد: مسجد شفا همچنین یکی از مهم ترین کانون های خدمت به نیازمندان بود به طوری که هر ماه، صدها نیازمند از کمک های مادی این مسجد بهره مند می شدند و آیت الله شیرازی به این منظور، یک خیریه فعال در این زمینه تشکیل داده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم حاج آقای شیرازی قطعا نمونه ای بسیار کم نظیر از ائمه جماعاتی است که با علم کم نظیر خود و شاگردی مراجع تقلید و علمای نجف اشرف و قم، مردم و روحانیون را پیرامون مسجد جمع کند.

 

گفتنی است، آیت الله سیدرضی شیرازی چهارشنبه، ۱۰ آذرماه دار فانی را وادع گفت و پیکر ایشان بعد از تشییع در روز جمعه، ۱۲ آذرماه برای دفن به نجف اشرف منتقل شد.

کد خبر 1123220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha